GBY - DEL 26

Lexie's Perspektiv: 
"One Direction" "One Direction" hör jag alla fans, mestadels tjejer skrika utifrån arenan. 
- BYE! ropar Liam från scenen och de andra killarna ropar också hejdå och springer sedan av scenen. 
Ljudet av tjejernas skrik blir högre när killarna kliver av scenen.
Liam kommer små springandes ner från en uppsatt trappa och plockar ut snäckorna ur öronen.  Han ler mot mig, Perrie och Quinn som står nedanför scenen bredvid Paul. 
- Hiiii! utbrister han och ler stort. Harry, Zayn, Louis och Niall kommer även ner springandes från trappan och Louis ler mot mig. Jag ler snabbt tillbaka och killarna kommer fram till oss. 
- You where incredible! urbrister Quinn. 
- Aw thank you babe! säger Niall och ler. Han kramar henne halvt från sidan där han strå bredvid henne och jag ler åt dem.
Louis kommer upp vid min sida och jag ler. 
- Hi! säger jag och ler lite till. 
- Hi! svarar han tyst och ler tillbaka. 
Han är lite röd i ansiktet och jag antar att det måsta vara riktigt jobbigt att stå och sjunga i typ två timmar sträck. 
- Yeah, as Quinn said, You where really amazing! säger jag och ler imponerat. 
Louis ler. 
- Thank you! säger han generat men glatt. 
Jag ler mot honom och de andra killarna. 
Zayn står och håller i Perries hand och hon ler. 
- So.. We should probably go and change clothes.. säger Liam och nickar bort med huvudet mot en tjej som står lite längre bort och vinkar till killarna att komma. 
Niall släpper taget om Quinn och nickar. 
- You girls can wait here , we will be right back, säger Niall snabbt och sedan skyndar dem sig bort. 
Jag vänder mig om mot Perrie som skakar på huvudet. 
- They will not be "right back" , säger hon och skakar fortfarande på huvudet. 
- Haha why? frågar jag och ler. 
- They always take like an hour to "change clothes" after a concert. säger hon och ler. 
Jag skrattar lite och Perrie pekar på några soffor lite längre bort. 
- Let's sit down, säger hon och vi går bort mot sofforna. 
Jag sjunker ner lite och lutar mig bakåt då jag ser Louis komma springades tillbaka. 
- Hey, säger han och stannar bredvid oss. 
"We are going to a restaurant later, me and the boys and some of the "crew" and we where wondering if you girls would like to come with us? " säger han och ler. 
Jag vrider på huvudet och kollar på både Quinn och Perrie som båda nickar. 
- Yes, sure! säger dem och jag nickar instämande. 
- Oh great! Ehm, yeah see you im a few minutes then, säger han snabbt och ler. Jag ler tillbaka till honom och sedan springer han iväg igen.
 
- "In a few minutes" säger Perrie igen och himlar med ögonen.
Både Quinn och jag börjar skratta åt henne och hon ler glatt. 
Precis som Perrie berättat för oss tar det ett tag innan killarna kommer tillbaka, men då är även några andra med dem och jag förstår att det är dem som ska med på middagen.
- Finally, säger Quinn och reser sig upp ur soffan. 
Perrie skrattar åt henne eftersom Quinn förstått att det verkligen tar lång tid för killarna att bli klara. 
Jag och Perrie reser oss också upp ur soffan och jag ler mot alla när dem kommer. 
- So, are we ready to go then? frågar Paul, en utav killarnas livvakter som ska med på middagen. 
- Yes sir! utbrister killarna snabbt och väldigt barnsligt och Paul himlar med ögonen åt dem och vi andra skrattar.
- Ready to go? frågar plötsligt Louis som kommit upp bredvid mig. 
- Oh, haha Yes of course! svarar jag och ler. 
- And what do you think of a reeeeally big hamburger right now? frågar han också och jag skrattar åt honom. 
Jag kollar snabbt på honom ler sedan. 
- Well, it sounds tasty, säger jag och Louis skrattar även lite som jag ler. 
Vi kommer ut till bilen osm visar sig vara en stor svart limosin och jag kollar chockat på den.
- What. säger jag och kollar sedan chockat på Louis. 
Han ler och gör en gest mot bilen. De andra kliver in och tillslut står bara jag och Louis kvar på utsidan. 
- Ladies first, säger han och jag ler mot honom.
- Thank you handsome, säger jag och jag ser hur Louis snabbt blir generad. 
Jag kliver in och sätter mig bredvid Liam och sedan hoppar även Louis in och stänger dörren efter oss. 
Han sätter sig bredvid mig och det känns som vi sitter väldigt nära varandra. Bilen börjar röra på sig och jag ser en grind öppnas framför oss för att bilen ska kunna komma ut. 
- And girl screams, säger Harry och precis i det ögonblicket börjar massa tjejer utanför bilen skrika. 
Jag ler och tjejerna börjar plötsligt banka på bilen. 
Jag rycker till lite av ett bank precis bredvid Louis som jag sitter precis bredvid. 
Louis kollar på mig och lägger sin hand på mitt ben. 
- It's okey. They won't break the glass, säger han och ler fånigt. 
Jag skrattar åt honom och ler sedan, samtidigt som jag lägger min hand på hans och han ler generat. 

Skrivet av Elina.
Hoppas ni gillar den.
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Love it

2012-10-31 @ 01:11:17
URL: http://myonedirectionovel.blogg.se
Postat av: Wilma

Jättebra! Det känns verkligen som att man själv är där:)

2012-10-31 @ 08:33:30
Postat av: emma

kan dom inte kyssas nu?!super bra!

2012-10-31 @ 08:57:08
Postat av: emma

kan dom inte kyssas nu?!super bra!

2012-10-31 @ 08:57:08
Postat av: Frida

Sjukt bra! Älskade det!
Asså kan inte Lou och Lexie bara bli ihop?! XD
Kan verkligen inte vänta till nästa kapitel! :)

2012-10-31 @ 09:34:36
Postat av: emma

love!

2012-10-31 @ 11:39:07
Postat av: Alva

ahhhhhhhhhhhhhh det är fan olagligt att vara så här bra på att skriva!!!! fyfan vad bra! kanske Louis och Lexie blir tillsammans:)(Loxie)haha fyfan vilket fult smeknamn hahahaha asbra kapitel ju!

2012-10-31 @ 11:53:05
URL: http://alvaaas.blogg.se
Postat av: Anonym

AAAAHHHHHH!!!! Sååååååååå bra. Blir ju sjuk av längtan till nästa! Håller med er andra, Loxie = sant!!! <3<3<3

2012-10-31 @ 13:38:08
Postat av: Olivia <3

Love it! Hoppas så innerligt mycket på att Lexie och Louis blir tillsammmans... <3

2012-10-31 @ 14:07:06
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Daniella

Jag älskar Niall och Quinn! Sååå söta!

2012-11-01 @ 09:41:13
Postat av: Daniella

Åhhh! Är helt beroende!! Så duktiga! Quiall <3

2012-11-01 @ 23:30:13
Postat av: Lucy Hale blogg

Hej! Nu är resultatet från Blog Awarden upp på bloggen, var det just din blogg som vann?? Kolla det via länken --> http://halelucy.blogg.se/2012/november/vinnarna-av-blog-award.html#comment

2012-11-02 @ 23:26:40
URL: http://halelucy.blogg.se/
Postat av: Frida

Yay! Ni vann på Blog Awards!!! Grattis! Ni förtjänar det! :)

2012-11-03 @ 18:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0