GBY - DEL 28

Lexie's Perspektiv: 
 
 
Jag känner hur jag sakta börjar vakna och öppnar ögonen lite sakta. 
Jag hör hur någon mumlar någonstans och jag vänder på mig. 
Säng kanten bredvid mig är tom och täcket ligger lite slängt nere på golvet. 
Jag gäspar och reser mig sedan försiktigt upp. 
Det lyser ganska mycket in genom fönstet även om gardinen hänger för. 
Någon mumlar fortfarande ute från köket och jag förstår att Quinn pratar med sig själv. 
Jag går in till toaletten och ställer mig framför spegeln.
- Men fyfan, säger jag till min spegel bild. 
Fortfarande halvt sminkad och påväg till fettigt hår. Jag vänder mig snabbt bort från spegeln och drar av mig kläderna för att sedan snabbt hoppa in i duschen. Jag vrider på det varma vattnet och sköljer av hela ansiktet från mascara reserna osv. 
Dörren öppnas och Quinn kommer in. 
- Du kunde väll sagt till att du var vaken? säger hon och jag hör att hon låter nervös av något slag. 
- Ah, jag är vaken? säger jag till henne och sticker ur huvudet ur duschen som är en suddad glas dusch. 
- okej.. bra.. för jag måste fråga dig en sak, säger hon och ler lite generat. 
Jag vrider av duschen och väntar på svar. 
- Niall frågade om jag ville följa med honom till Irland om någon dag för att träffa hans familj.. säger hon och ler lite generat. 
Jag står där helt chockat och ler mot henne. 
- Men guud varför har du inte sagt något?! utbrister jag och ler glatt för Quinn's skull. 
Hon andas lättat ut åt min reaktion och skrattar lite nervöst. 
- Men du sov igår kväll precis efter att han frågat det, så jag hann inte berätta, säger hon och ler generat. 
- Vad gulligt! säger jag och ler och backar sedan tillbaka in i duschen och sätter på det varma vattnet igen. 
- Så du tycker jag ska åka? överröstar Quinn vattnet. 
- Ja men det är klart! utbrister jag och börjar tvätta mitt hår. 
- Jaha.. ah okej.. vad bra! svarar Quinn chockat. 
Det tar några minuter innan hon sedan går ut och jag sköljer ut mitt balsam. 
Det var så himla gulligt att Quinn ska med Niall hem till sin familj och träffa dem tänker jag och ler lite för mig själv. Bara hon och Niall till Irland... tänker jag och kommer samtidigt på att hon isåfall åker om några dagar? 
Och vart fan ska jag vara då? Ensam här i London? tänker jag och skyndar mig snabbt ut ur duschen, drar åt mig en handduk och sveper den runt mig. 
Jag små springer skrikandes ut på Quinn som förvånat kollar på mig där hon sitter i soffan och äter flingor. 
- VART SKA JAG VARA DÅÅÅÅ?! skriker jag och gör en ledsen min.
"SKA JAG SITTA I DENNA LÄGENHETEN HELT FOREVER ALONE I TYP TRE DAGAR" utbrister jag och Quin ställer ner flingskålen på bordet. 
- Det var ju likssom lite det jag menade, du kommer ju bli ensam här ifall jag åker. säger hon och jag dunsar ner bredvid henne i soffan. 
Det är tyst i någon minut och jag suckar men ler sedan. 
- Asså det är klart du ska åka! Jag tänker inte låta dig stanna här när du fått frågan att åka med! säger jag bestämt och Quinn ler. 
- Men Niall sa faktiskt att du kunde umgås med Louis under tiden vi var borta.. säger hon och ler lite fliritgt. 
Jag blir snabbt generad men skrattar lite.
- Du kanske till och med kan bo hos honom..? lägger hon till och jag ger henne snabbt en allvarlig blick.
Hon skrattar åt mig.  
- Ja, det är väll det jag får göra, säger jag och ler samtidigt charmigt och jag reser mig upp. 
Quinn nickar skrattandes och jag går in till sovrummet igen. 
Precis när jag ska gå in till toan igen vibrerar min mobil och jag vänder mig om mot nattusbordet. 
Jag går snabbt dit och låser upp den. 
Jag läser snabbt vem medelandet är ifrån och hinner läsa det första samtidigt som jag känner hur det kittlar till i magen. 
"Hi Beautiful! Hope you will survive with me the next days ;) x" - Louis. 

Del 28 alltså. Kommentera gärna vad ni tycker! Förlåt att uppdateringen suger, vi har tre prov nästa vecka och vi måste redan plugga. 
Kram / Elina 
 

Kommentarer
Postat av: mimmie :)

Bra skriver :) mer :D

2012-11-09 @ 21:21:38
Postat av: Daniella

Asså ni e så sjukt bra! Vill bara ha mera!!

2012-11-09 @ 21:34:37
URL: http://www.girlyteens.devote.se
Postat av: Denisé

Äntligen!! :D Nu vill jag ha mermermer :D:D

2012-11-09 @ 22:21:39
Postat av: Olivia Hellman

Grymt! Meeer... ;D

2012-11-10 @ 00:33:14
URL: http://novvelsoned.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så bra vill bara ha mer och mer :)

2012-11-10 @ 01:10:14
Postat av: Trisha

Aww, ni är riktiga författare! Ni skriver som änglar :)
Hur gör ni :O ? Men lova att skriva mera snart, för jag måste bara veta vad som händer på Ireland.

Kram

2012-11-10 @ 08:13:25
Postat av: Astrid

Gud vad ni är bra på att skriva! Gud vad bra fantasi!! Ni måste bara skriva mer.. :)

2012-11-10 @ 11:07:46
Postat av: Anonym

Superbra, som alltid! :D
Kan ni inte börja med previously/tidigare? Det skulle vara superskönt:)

2012-11-10 @ 12:34:57
Postat av: Anonym

Det är som en drog, man vill bara ha mer!!! Fast denna drog är riktigt bra!

2012-11-10 @ 14:51:11
Postat av: Lina

SUUUUUUUUUPPEEER!! :dfh eshdgfvadsf

2012-11-11 @ 11:31:42
URL: http://liiiiina.blogg.se
Postat av: my

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

2012-11-11 @ 16:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0