WMYB del 42

Amilia's perspektiv:
Jag tar Zayn's hand och han öppnar dörren.
Utanför står hans Mamma, Pappa och små systrar.
- Hi, utbrister hans mamma och slänger ut med armarna mot honom.
Jag ler och släpper hans hand medans han får en stor kram.
- Haha Hi mum, säger han generat och ler.
Hon vänder sig om mot mig och ler stort.
- You must be Amilia, Im Patricia, But you can call me Trishia säger hon och ger mig en kram.
- Haha yes im Amilia, säger jag och kramar tillbaka henne.
- Iv'e heard so much about you! fortsätter hon och kollar snabbt på Zayn.
- Mum.. säger han och ler generat mot mig.
Jag skrattar lite åt honom och Patricia skrattar instämmande.
Zayn stänger dörren och de andra kliver in.
Jag ser hur Walihya och Safaa, Zayn's mindre syskon ser lite generade ut medans de tar av sig skorna och ställer dem i hallen.
Zayn's pappa sträcker fram handen mot mig och ler.
- Im Yasser, nice to finally meet you. säger han och jag tar emot handen.
- Walihya and Safaa, shouldn't you say hello? säger plötsligt Trishia och kollar menande på tjejerna.
- Hi, säger de i kör och ler.
- Hi svarar jag och ler tillbaka mot dem.
- Should we go in? säger Zayn och vi nickar.
Jag hänger efter Zayn och har tar min hand.
- I told you they would love you, säger han och blinkar mot mig.
Jag ler och vi kommer in i köket.
- So, i have thougt about doing Tandoori, so we could all help? säger han och ler.
- Sounds awesome, säger Trishia och ler.
- Great, so Walihya and Safaa you girls could start doing the marinade? the recipe is on the table over there, säger Zayn och pekar på matbordet.
- I could finnish the chicken, föreslår Trishia och går mot kylskåpet.
- I can set the table, säger jag och ler.
- I'll help Amilia säger Yasser och börjar ställa upp tallrikar och glas.
Jag ler och går ut med tallrikarna på bordet ute i vardagsrummet.
Yasser följer med mig ut och ställer ner glasen.
- So i heard you are not from here? Sweden, right? säger han.
Jag nickar.
- Yes, im from Gothenburg but me and my bestfriend Bea moved here some months ago. svarar jag och vi börjar gå tillbaka mot köket.
- We got a job offer and that's how I met Zayn actually.. fortsätter jag och rodnar lite.
Vi kommer ut i köket och jag kollar på medans Yasser häller upp vatten i en kanna.
- I'll hope you see how happy Zayn is with you. säger han och ler mot mig.
"He has really found his dream girl" fortsätter han och ler.
- Really? säger jag generat och kollar ner i golvet.
- Really! säger någon bakom mig och jag hör att det är Zayn.
Jag vänder mig om och ler.
- You are my love, säger han och lutar sig fram mot mig.
Jag kysser honom och ler.
Zayn's Perspektiv:
- Yes mom, it's okey. säger jag och suckar mot henne.
- Well okey then. I'll call you tomorrow and take care of Amilia now. säger hon och ler.
Jag suckar igen och ger henne en puss på kinden innan hon äntligen går ut ur lägenheten.
Jag stänger ytterdörren och går tillbaka till köket där disken från middagen står kvar.
Amilia sitter på bänken och torkar några glas.
- Hi babe, säger jag och går fram och pussar henne på munnen.
Hon skrattar och lägger sina armar runt mig medans jag försiktigt lyfter ner henne.
- You're family where so nice, säger hon och vi går gemensamt ut i vardagsrummet.
- Yeah i told you, they really like you! svarar jag.
Jag tar några tallrikaro ch går ut i köket igen.
Jag öppnar diskmaskinen och ställer in sakerna.
- So what should we do now? the rest of the evening? frågar hon och lutar sig mot bänken hon förut satt på.
- I don't know.. maybe we could watch a movie or something? föreslår jag.
- Oh i know what to do, we are going to do a twitcam! fortsätter jag snabbt och springer iväg till sovrummet.
Amilia kommer springande efter mig och slänger sig i sängen.
Jag bär dit datorn och sätter på den.
- omg, I have not been on twitter or a computer at all at very long time.. säger Amilia och sätter upp håret i en tofs.
Jag loggar in på twitter och skriver en snabb tweet.
"twitcam soon :) x" skriver jag och några sekunder senare strömar det in med svar och RT's.
- Okey are you ready? frågar jag och kollar på Amilia.
Hon nickar och jag startar webbcamen.

Hoppas ni förstår varför jag skriver så segt, datorn är ju sönder som sagt.
Fortsätt kommentera för nästa del, blir så glad av alla söta kommentarer :)
kram Elina!

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Jättebra !

2012-06-07 @ 17:26:05
Postat av: Olivia

Skiiiiiiiitbraa (; !! <3

2012-06-09 @ 22:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0