WMYB del 2

Amilia´s Perspektiv:

Vi ställde väskorna i hallen och gick sedan runt och kollade in lägenheten.

Den var helt underbar!

Köket var jätte stort med en köks ö i mitten.

Vi hade två sovrum. Ett som vi var i brunt/rosa/vitt och lite större än det andra, och ett som var i brunt/blått/vitt som var lite mindre men fortfarande jätte fint. Båda hade dubbel sängar och en dörr till en egen toalett. Det stora sovrummet hade även en walk in closet med garderober överallt, en vägg med bara sko hängare och en sitt bänk i mitten av rummet.

 

Efter ett tag bestämde vi oss för att dela på det stora sovrummet och ha det andra som gäst rum.

Hela kvällen gick till att packa upp våra saker och hänga in kläderna i garderoberna.

När vi äntligen var färdiga var klockan redan halv sju och det började bli mörkt ute.

Vi var båda as hungriga och vi bestämde oss för att bara ta pizza ikväll och mysa i soffan.

 

Bea´s Perspektiv:

Jag vaknade runt halv tio, vilket var förvånansvärt tidigt för att vara jag.

Amilia låg fortfarande och sov. Jag bestämde mig för att gå upp och göra frukost.

Jag smög försiktigt ut ur rummet och gick till kylskåpet.

Samtidigt som jag öppnade dörren kom jag på att vi inte hunnit vart och handlat igår.

Vilket betyder att vi inte hade något till frukost idag. Jag suckade lite och stängde kylskåpet.

Jag skrev en snabb lapp och la på köks bänken.

”Är och handlar, jag finns på mobilen om det är något. Puss”

Jag smög in i sovrummet igen och hämtade några kläder.

Just nu orkade jag inte bry mig om vad jag hade på mig, så det blev en rosa stickad kofta och ett par tights.

Jag tog min väska och stängde försiktigt ytterdörren efter mig.

När jag kom ner i entrén satt en blond tjej i kassan. Hon log mot mig, så jag log tillbaka.

Jag kom ut på gatan och började gå. Efter drygt fem minuter så kom jag fram till ett FamilyMart.

Jag köpte lite mjölk några mackor och marmelad. Det fick räcka för tillfället, får gå och stor handla med Amilia senare.

 

När jag kom tillbaka till lägenheten var det dukat på bordet.

Jag slängde fram mackorna och hällde upp mjölk i ett av glasen.

Jag hörde hur Amilia pratade med någon i rummet bredvid och antog att det var hennes mamma.

Efter en stund kom hon ut och himlade med ögonen.

- Mamma var orolig för att vi inte hörde av oss igår kväll, sa hon och la mobilen på köks ön.

- Jaha, jag borde nog också höra av mig till familjen snart svarade jag och tog en tugga på mackan.

- Mm.. Svarade hon och satte sig ner.

Nästan i precis samma ögonblick ringer min mobil. Jag drar upp den ur fickan och svarar.

- Hallå?

- Hej Bea, det är Ann här, hör jag en röst säga.

- Aha, hej Ann, svarar jag glatt. Ann är våran chef, hon som erbjöd oss detta jobbet. Hon kommer själv från Sverige men äger Fashion453 bolaget här i London.

- Haha hej. Jo det är så att ikväll vid sex tiden så ska jag ha en liten träff i mode lokalen, och jag vill hemskt gärna att ni kommer. Alla på jobbet är bjudna och det skulle vara bra om ni lär känna folket lite innan ni börjar arbeta på måndag.

- Jaha, Ja men det är klart vi kommer då! svarar jag och ler. Det skulle bli skönt att inte börja jobba förens på måndag, alltså hela helgen framför oss att ha kul på.

- Vad bra! Ni kan vägen till lokalen också eller? fortsätter hon.

- Ja det kan vi. Eller, det är där cat walken ska hållas nästa helg va?

- Ja precis, det är det. Det skulle vara bra om ni är lite uppklädda också, lägger hon till.

- Jadå, det ska nog gå och ordna svarar jag och skrattar.

- Vad bra, då ses vi senare.

- Ja det gör vi, hejdå! Svarar jag och lägger på.

 

- Vem var det? Undrar Amilia och äter på sin macka.

- Det var Ann. Och vi är bjudna på fest ikväll, svarar jag och blinkar med en ögat mot henne.

 

_______________________________________________________________________________

 

Det var andra kapitlet.

Hoppas ni vill fortsätta läsa, för i nästa kapitell kommer det hända lite saker.

Kommentera gärna!

Kram / Elina

 


Kommentarer
Postat av: sandra

jätte bra!! skriv mer :)

2012-02-19 @ 07:45:42
Postat av: MYY

När kommer nästa ?

2012-02-22 @ 13:00:40
URL: http://though.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0