WMYB del 22


Amilia's perspektiv:

Jag vände bort huvudet och såg Bea & Emmah komma gående mot mig.
Harry gick bredvid Bea med sin hand runt hennes höft och log.
- Hi Harry, sa jag när de kommit lite närmare.
- Hi Amilia, svarade han och gav mig en snabb kram.
- Where is Zayn? fortsatte han och kollade sig omkring.
Jag pekade bort mot Zayn och Liam som får syn på oss och börjar gå mot oss.
- That was a great show, utbrister Liam och Zayn nickar instämande och kramar mig bakifrån.
Jag tittar upp mot honom och ler så gott det går.
Niall och Louis kommer små springandes mot oss.
- You guys want a ride home? frågar Louis oss.
Jag kollar på de Bea & Emmah och de nickar.
- Yes, sure! svarar jag och tar mig loss från Zayn.
Vi börjar gå mot utgången och Niall kommer fram bredvid mig.
- Awesome show Amilia!
- Thank you Niall! svarar jag och ler stort.
Vi kommer fram till de två bilarna.
Louis låser upp och öppnar bak dörren.
- Which goes in my car? frågar han oss men kollar på Emmah när han säger det.
- I can! svarar hon och ler generat.
Louis nickar nöjt och tittar sedan frågandes mot oss andra.
- Me and Niall can go with you too, säger Liam och de sätter sig i Louis bil.
Jag vänder mig om mot Bea, Harry och Zayn.
Harry öppnar framdörren åt Bea och hon sätter sig.
Zayn tar min hand och öpnnar dörren åt mig.
- Here you go babe, säger han och ler mot mig.
Jag ler generat och sätter mig i baksätet.
Jag bestämde mig för att inte bli avundsjuk så lätt och att jag istället skulle vara glad.
Bea's Perspektiv:

Vi kom fram till lägenheten och jag ser att Louis bil redan är där. Vi hade bestämt att vi skulle tillbringa kvällen hemma oss mig och Amilia. Niall och Liam kom gåendes mot oss.
- We are going to buy some pizza, we are coming back soon, sa Niall.
Harry, jag, Amilia och Zayn tog hissen upp till våran våning och där stod Louis och Emmah och väntade på oss.
Amilia tog fram nyckelen och låste upp dörren.
- Niall and Liam went to get some pizza, säger jag och går in genom dörren.
- Yes we know, svarar Louis.
De andra kliver också in och vi hänger av oss jackorna i hallen.
Det tog inte lång tid innan Liam och Niall var tillbaka med sju pizza kartonger i händerna.
- Omg, here i can help you, utbrister jag och tar några kartonger från Niall.
- Oh thank you! svarar han och ler mot mig.
Jag ställer ner pizzan på bordet och vi äter direkt ur kartongen, utan att duka eller någonting.
Klockan hade paserat 23.00 och jag gick ut i köket där Amilia stod.
Vi plockade undan kartongerna och hällde upp en påse med chips.
Niall och Liam hade redan gått hem för att låta oss vara "ifred". Jag & Amilia gick tillbaka in i rummet och satte oss bredvid Harry och Zayn.
- So do you like The Hunger Games? undrade Harry och tittade på mig.
- Yes, it's like the best book I ever read, utbrast jag.
- Yeah, it's so good! lade Amilia till.
- Great, sa Zayn. "Beacuase tomorrow is the midnight premiere here in London and it would be awesome if you could come" sa han och log mot Amilia.
- Seriously?! sa Amilia och jag kunde se hur och skrek av lycka inombords.
- Haha, yes! sa Zayn.
Killarna hade redan pratat med Emmah om premiären och hon skulle också följa med tillsammans med Louis.
Jag log mot Amilia i smyg och hon gav mig 'Jag-dör-av-lycka' minen och jag skrattade.
- So tomorrow are we going on the red carpet... sa Louis och log. Mitt leende stelnade och jag sneglade på Amilia. Röda mattan? Skämtade dom med oss? Jag såg på Emmah att det var något nytt för henne med.
- What did you just say? sa jag och stirra på Louis.
- The red carpet? All the actors in the movie will be there, sa Louis glatt.
- You mean, Jennifer Lawrence and like.... Josh Hutcherson?! skrek jag nästan.
- Haha, yes! sa Harry.
Jag tittade på Amilia hon visste att jag hade världens crush på Josh Hutcherson som spelade Peeta i Hunger Spelen.
Jag kännde för att börja gråta av glädje men kännde att det inte riktigt var lägligt. Jag satt helt tyst för jag kom inte på vad jag skulle säga för att jag var så himmla glad.
- What did you what to say about the red carpet before? sa Emmah efter en stunds tystnad och tittade på Louis.
- Oh, it was just that we got three dresses to you girls that you can have tomorrow, sa Louis och log.
Jag stirra på Harry och han bara skrattade.
- Are you okay? sa Harry.
- Okay? I'm going to see Josh and The Hunger Games, I'm more than okay! sa jag.
- Haha, good beacuse you look kind of chocked, sa han.
- It's not everyday you go on the red carpet you know, sa jag och blinkade.
Klockan var långt över midnatt innan Louis, Harry, Zayn och Emmah hade gått hem.
Jag och Amilia stod i badrummet och tvättade av oss sminket.
- Fattar du?! Vi skall gå på röda mattan och vi skall få se alla i Hunger spelen på riktigt! sa jag för minst femte gången efter att alla hade gått hem.
- Ja, asså detta är helt sjuk, sa Amilia.
- Och vi skall få se Josh! skrek jag nästan.
- Haha, ja!
- Jag måste säga hej till honom! Tänk om han bara går förbi mig?
- Han kan inte bara gå förbi hans största fan, det går inte, sa Amilia och log mot mig.
Vi gick och lade oss och jag somnade nästan på direkten.

Kommentarer
Postat av: SiRl

YOU´RE AWSOME GIRL!!!! :)

2012-03-30 @ 18:27:50
URL: http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0