WMYB del 21


Amilia´s Perspektiv:

- Hello everyone and welcome, im Ron Thompson and i really hope you like the collection...
Ron stod uppe på catwalken och presenterade sig. Jag och Bea stod bakom draperiet och sneglade lite.
Modellerna var klara och om några minuter skulle de ut och gå.
Jag kollade ut över publik massan som aploderade efter Ron som kom ner till oss där bak.
Varken jag eller Bea hade sett killarna än. För det mesta letade jag ju efter Zayn men honom hade jag inte sett till heller.
Musiken sattes på och modellerna tog steget upp på scenen.
Jag log och skickade upp en efter en.
Sminkningen såg riktigt bra ut och Bea hade gjort ett riktigt bra jobb.
Lisa kom ner tillbaka igen och drog av sig klänningen för att snabbt kunna sätta på sig den andra outfiten.
Jag hjälpte henne och samtidigt kom fler modeller kom för att byta om.
Publiken aploderade och jag log ut mot dem.
Jag stod på catwalken tillsammans med Ron, Ann, Bea och Tara.
Ron tackade alla för att de komit och sedan var det dags att gå av igen.
Jag gick de sista stegen ner för trappan och sedan drogs draperiet igen.
- That was amazing! säger Bea och ler.
- Yes thank you so much for the help girls! Säger Ron till oss
- Sorry but i have to go, fortsätter han och springer bort till dörren där en kvinna i 40 års åldern står.
Jag vänder mig om mot Ann och de andra.
- So, i think you girls did a really nice work today! Thank you for the help! säger hon.
- It was amazing, i loved it! svarar Tara och Jag&Bea instämmer.
- Actually, you can go home now. I will take care of the cleaning and stuff säger hon till oss tre.
Jag ser lite chockat på henne.
Jag hade förväntat mig att både jag Bea och Tara skulle få hjälpa till med städningen .
- Really? frågar jag förvånat.
- Yes of course! Go home and sleep! säger hon och viftar med handen.
- Okey.. then i need to hurry to the early bus, fortsätter Tara och vi får varsin kram.
-Thank you again,  Bye!
- Bye!
Hon springer iväg i sin lång klänning så gott det går.
Vi vänder oss om mot Ann.
- Så, tjejer. Ni borde också åka hem. Jag sköter städningen ikväll, säger hon.
- Ja.. vi borde väll det.. tack så mycket för ikväll då! svarar jag och ger henne en kram.
Bea får en kram hon med och sedan går vi därifrån.
Vi kommer ut i entren där det är packat med folk.
Jag ser Zayn lite längre bort. Han ger en tjej en kyss på kinden och skrattar.
Jag känner hur det hugger till i bröstet. Zayn med en annan tjej.
Jag kollar mot dem igen. Han skrattar fortfarande åt henne, precis som Harry och Niall med gör.
Jag vänder mig mot Bea och ser Emmah komma gående.
- Herregud vad bra det var! Tack ännu en gång för att ni tog med mig hit! Är det första hon säger när hon komit tillräckligt nära oss.
- Haha, var bra att du gillade det! svarar jag och försöker le så gott det går även fast jag bara tänker på att snett bakom mig står Zayn med en tjej.
Han har säkert inte ens sett mig än.
- Vi hade tänkt att åka hem, vill du följa med? frågar Bea Emmah.
- Ja, jag ska bara gå och hämta mig jacka, hänger ni med? frågar hon och kollar på mig.
- Emh.. jag stannar här, svarar jag och ler.
Emmah och Bea nickar och går sedan iväg mot garderoben.
Egentligen vill jag inte vända mig om och se Zayn med den tjejen igen, men jag gör det iallafall.
Hon står kvar och Zayn ler sitt underbara leende mot henne.
Hon tar honom på axeln och ger honom en kram och vänder sig sedan om.
Jag känner hur det för andra gången på några minuter hugger till i mitt bröst.
Det var inte vem som helst som han pratat med. Det var Denice. En utav modellerna.
________________________________________________________________________________________
Kort del, men ni får överleva! :)
Kram / Elina

Kommentarer
Postat av: Directioner

AAH SÅ JÄVLA BRA. Läser slaviskt

2012-03-18 @ 02:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0