WMYB del 20


Beas outfit                  Amilias outfit  Emmahs outfit
Amilia's Perspektiv:
Vi kliver ur taxin och går trötta in mot lokalen.
Ann kommer gående mot oss och jag ler.
- Hej tjejer! utrbrister hon och fångar oss i en kram.
- Följ med här så ska vi se till att ni får fixa er, fortsätter hon innan vi ens hunit säga hej.
Vi nickar och följer lydigt med. Vi kommer in i ett vitt rum där det är fult med sminkbord&speglar.
- Här ska du Bea, få sminka modellerna innan de går upp på catwalken. Du jobbar idag med Tara som också är utbildad stylist härifrån London.
Bea kollar sig nyfiket runt om, precis som jag.
- Det blir jätte bra! Har vi delat upp modellerna då? Hälften hälften? frågar Bea.
- Ja precis, du får ansvar över Rachel, Denice och Lisa's sminkningar, svarar Ann och leder oss in till et annat rum.
Stora vita skynken hänger över hela rummet.
Hon lyfter bort dem och under finns kläderna jag valt.
14 outfits hänger fint och prydligt på galgarna.
- Underbart, fantastiskt. Utbrister Ann och ler mot mig.
Jag ler tillbaka.
- Du får se till att kläderna kommer lätt på och av. Och snabbt ska det gå! Du har hjälpredare som hjälper dig med att få på modellerna rätt kläder vid rätt tillfälle, fortsätter hon.
Jag nickar och vi fortsätter ännu en gång lite längre bort i lokalen tills vi kommer fram till trappan till catwalken.
- Här går modellerna upp och här kommer även jag stå och se till att allting går bra.
- Allting låter helt perfekt! Kan inte vänta tills det börjar! Säger jag och ler stort.
- Det kommer bli helt perfekt! Men nu måste ni gå och fixa er, svarar hon och leder oss tillbaka till smink rummet.
Bea's perspektiv:
Jag tar upp sminket och ställer ner på bordet.
- Vart var det vi hängde våra kläder? frågar jag Amilia och går bra till galgarna.
- De hänger vid sidan och är märkta med en vit lapp på, svarar hon och pekar mot hörnet.
Precis som Amilia sa hänger våra kläder där borta och jag skyndar mig för att hämta dem.
Kläderna vi idag skulle ha på oss, hade vi fått av Ann som en "present".
Jag höll upp min vita klänning och log.
Det gick en dragkedja i mitten av den och den hade ett fåtal mönster på sig.
Jag lyfte även upp Amilia's outfit och gav den till henne.
En vit/grön pösig klänning.
- Tack! sa hon och log.
Jag gick mot toaletten för att sätta på mig klänningen.
- OKEJ ALLIHOPA! Modellerna är påväg och ni får förbereda er på att börja jobba direkt när de är här, ropar en man i svart kostym och en mick fast klistrad på kinden.
Jag vänder mig om mot Amilia bredvid mig.
Det tog inte lång tid att fixa oss och vi var klara snabbt.
Amilia hade lockat sitt hår lite, medans jag plattat det lite snabbt.
Sminkningen var enkel.  Grå/svart glittrig båda två likadana.
- Blev du nöjd med sminkningen? frågar jag.
- Ja herregud. Du äger, precis som vanligt! svarar hon och blinkar mot henne.
Jag skrattar lite men vänder mig sedan om mot dörren.
Modellerna kommer in och vi hälsar vänligt på alla.
Det tar ett tag men jag får till slut med mig Lisa, Denice och Rachel till smink bordet.
- Okey, girls. I need to se the clothes for tonight so i can match the makeup. So go and grab your clothes!
De nickar och springer sedan iväg.
Jag öppnar lådorna med sminket och hinner få upp alla borstar innan tjejerna kommer springande tillbaka.
- I'll start with Denice.
Emmah's Perspektiv:
Jag låser ytter dörren och tar hissen ner i entreen.
Det står en taxi utanför men jag har redan bestämt mig för att gå till lokalen där jag ska träffa tjejerna om en halvtimme bara för att få lite motion.
Jag går med raska steg kanske tio meter bort från huset.
Då jag vänder och går tillbaka till den lediga taxin.
Jag säger gatu adressen och åker iväg.
Jag måste börja gymma iallafall, säger jag till mig själv och suckar.
Framme vid lokalen möter jag Amilia i dörren.
- Hej Emmah! Herregud vad fin du är! utbrister hon och kramar mig.
- Hej tack detsamma! svarar jag och ler generat.
- Kom här, vi har precis sminkat alla modeller och bytt om till första otufiten, fortsätter hon och leder mig in i lokalen.
- Aha, okej svarar jag och ser samtidigt Bea.
Hon ler och kommer fram mot mig.
- Hej Emmah! Jag har fixat en plats åt dig här borta, säger hon och drar med mig ner bakom draperierna tills vi kommer fram till sittplatserna.
Vi står mitt framför catwalken.
- Här! Säger hon och pekar på en stol nedanför oss.
Det står en lapp på stolen.
For Emmah
- åherregud. Vet inte hur jag ska tacka er! säger jag och ger de båda en snabb kram.
- haha, du. Vi måste gå tillbaka och fixa allting nu. Men gå bara in genom den dörren där så kommer du tillbaka till entreen där du kan hänga av dig och sedan är det nog redan dags att sätta sig, säger Amilia och pekar på en dörr lite längre bort.
- Jadå, vi ses efter! Lycka till nu! Säger jag och går bort mot dörren Amilia pekat på.
Väl ute i hallen drar jag av mig jackan. Det är redan folk här som väntar på att få bli insläppta.
Jag går bort mot garderoben och lämnar jackan.
Jag stöter emot någon och vänder mig om.
- Im sorry! säger jag och kollar upp.
Jag möter Louis ögon.
Louis som Bea och Amilia känner, som var över hos mig och frågade om socker.
- Oh, Hi Louis. Säger jag och ler.
- Hi Emmah! Nice to see you again! svarar han och ger mig en kram.
- yes you to! Svarar jag och ler mot honom.
Det kommer fram en kille bredvid Louis.
- Hi, Im Liam! säger han och sträcker fram handen.
- Hi, im Emmah! svarar jag artigt.
- Emh.. Sorry Louis but we need to go, säger Liam och klappar Louis på axeln.
- Oh okey, sorry! see you later! säger han till mig och ler.
- Sure! svarar jag och ser på när Liam går iväg med Louis.
Jag vänder mig om och märker att hela jag skakar.
____________________________________________________________________________________________
Så, vad tycker ni?
Någonting ni vill ska hända?
Kommentera gärna isåfall.
Kram / Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0