WMYB del 18

Amilia´s Perpsektiv:
Vi gick ut ur affären och Bea tryckte in en godis i munnen. 
- MMMMMMM , sa hon och jag skrattade åt henne. 
Jag sträckte mig efter godis påsen i hennes hand och tog en saltlakrits. 
Egentligen gillar jag verkligen inte lakrits över huvudtaget. 
Vi gick snabbt tillbaka till lägenheten. 
- Hur tror du världen skulle se ut utan godis? frågar Bea plötsligt. 
Jag log. Jag var ganska van vid sådanna här random frågor. 
- Jag vet inte, men det skulle väll inte finnas så många överviktiga antar jag? svarar jag samtidigt som jag går in genom de stora portarna till våran hus byggnad. 
Vi går raskt mot hissarna. 
Bea klickar på upp knappen och en hiss öppnar sig framför oss. 
Vi går in och trycker på 12 våningen. 
Samtidigt ser jag Emmah komma springande mot oss. Hiss dörren var på väg att stängas så jag slänger fram handen och håller förren öppen för henne. 
- Tack så mycket! pustar hon ut när hon nått fram till hissen. 
- Så lite så! svarar jag och ler. 
- Hej föresten! lägger hon till och vänder sig både om mot mig och Bea. 
- Haha, hej! svarar vi båda två. 
- Värst var du sprang, har du bråttom någon stans? frågar Bea. 
- Emh.. Nej, jag antar att jag bara skulle hinna med hissen. svarar hon och ler. 
- Aha, okej. 
- Men.. fortsätter hon
- Jag har nog lite bråttom till soffan, för mina ben är helt över trötta. säger hon och ler. 
- Isåfall har vi väldigt bråttom till sängarna, vi ska upp tidigt imorgon och fixa klart saker inför en modevisning, säger jag samtidigt som hiss dörrarna åker upp. 
- Jasså? Vilken modevisning? Ron Thompson? frågar hon chockat. 
- Jajamensan! svarar Bea med en godis i munnen. 
Vi fortsätter tillsamans mot lägenheterna. 

Bea´s Perspektiv:
- Så, har ni fortståt rätt? Ni jobbar med kända modeikoner? frågar hon häpet efter att vi berättat klart om våra jobb. 
- Helt rätt! svarar jag glatt. Jag håller fortfarande i godis påsen. 
- Fan va coolt! Ursäkta språket.. utbrister hon. 
- Haha, tycker du? frågar Amilia. 
Vi har komit fram till lägenheterna. 
- Ja, jag har alltid vart mycket intresserad innom mode och älskar catwalks. 
Och nu "känner" jag er två som jobbar precis med det. 
Jag ler mot henne. 
- Kommer du imorgon då? frågar jag. 
- Nej, tyvärr inte. Jag fick inte tag på biljetter. svarar hon och låter besviken. 
- Men du, det är oss du snackar med. Vi bjuder in dig nu, bara möt oss utanför Hardny´s lokalen vid halv två så lovar jag dig en bra plats! säger jag och ler mot henne. 
- Ja, absolut! Det skulle vara jätte kul om du kom! instämmer Amilia. 
Emmah ler jätte stort mot oss. 
- Allvarligt? Gud vad glad jag blir! Tack så jätte mycket verkligen! 
Jag får en go kram av henne och Amilia likaså! 
- Ja.. Då ses vi väll imorgon, säger hon och låser upp sin lägenhet. 
- Yes! Hejdå! svarar vi och går in till oss.
___________________________________________________________________
Ska försöka uppdatera lite senare ikväll igen.
Håll utkik!
Kram / Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0