WMYB del 15

Amilia´s Perspektiv:

Klockan var efter fyra och jag och Bea var påväg hem från jobbet.
Eftersom vi inte sett så mycket av London hitills bestämde vi oss idag för att gå hem istället för att ta Taxin.
Gårdagens kväll spenderade vi hemma hos oss med killarna.
Det var riktigt kul och mysigt!
Vi gick förbi ett 7eleven och jag stannade.
- Ska vi gå in och ta varsin shake? frågade jag och nickade mot affären.
Bea kisade mot mig eftersom solen värmde på riktigt mycket idag.
Jag tror både jag och Bea ångrade att ingen tagit med oss solglasögon.
- Ja, visst! Svarade hon och vi gick upp för trappan in i affären.
Jag valde en med Jordgubbssmak och Bea en med Exotic smak.
Båda två var jättegoda!
Vi forsatte gå hemåt.
- Emh.. Excuse me.. hör vi en röst bakom oss säga och vi vänder oss båda två om.
Det står två tjejer bakom oss båda i 14 års åldern kanske.
- Hi, are you Harry Styles and Zayn Maliks girlfriends? frågar hon och ler sött mot oss.
Jag slänger en blick på Bea, hon ser lite osäker ut.
- Emh.. No we are not. We are just friends! svarar jag och ler mot tjejerna.
- Oh.. okey, but can we have your autographs? frågar dom och sträcker fram penna och ett block.
- Yes sure! svarar jag glatt och tar emot blocket.
Jag skriver mitt namn på pappret och ger sedan tillbaka det till tjejen.
- Thank you Amilia! säger hon och räcker sedan över pappret till Bea.
- Your welcome sweetheart! svarar jag och ler mot henne.
Hon var verkligen jätte söt!
Tjejerna springer iväg och jag vänder mig om mot Bea.
- Jag lovar dig, det har läckt ut skvaller om oss och killarna på internet, säger jag och suckar.
- Ja det har det säkert.. svarar hon.
Vi tar varandra under armen och fortsätter gå i det soliga vädret.
Vi hinner inte komma så långt för det kommer fram några tjejer igen.
- Hey can I have some pictures with you? frågar en kort tjej och håller fram sin kamera.
- Ofc! svarar jag och böjer mig ner för att komma i samma höjd som tjejen.
Jag ser att Bea tar en grupp bild med några andra tjejer och jag börjar skratta.
Hon ser mest generad ut.
Det kommer fram två till tjejer till mig och ber om min autograf.
- I really love your hair! säger plötsligt en av tjejerna till mig.
- Oh, thank you sweetie! I love your too! svarar jag och skriver ner min autograf på pappret.
- Is it true that you are Zayn Maliks girl friend? frågar en annan tjej bakom mig.
Jag vänder mig om och skakar på huvudet.
- No, it´s not true! Im just a very good friend! svarar jag och tjejen nickar och går sedan därifrån.
Jag känner att vi aldrig kommer komma härifrån om vi inte går nu så jag drar tag i Bea´s arm och små springer därifrån.
Hon skrattar åt mig.
- Herregud, dom ställde typ trettio olika frågor om mig och Harry! säger hon och jag skrattar med henne.
- Som jag sa, det sprider sig massa på internet ganska snabbt.
Det kommer fler tjejer mot oss och jag suckar.
- Vi försöker ignorera de här tjejerna nu, säger jag till Bea och börjar gå snabbare.
Men när vi ska gå förbi tjejerna ställer de sig i vägen och blockerar gatan för oss.
- Ar you Harry Styles girlfriend? frågar den största tjejen Bea.
- Emh, No im not, just his friend! svarar hon och ler lite stelt mot tjejen.
Tjejen visa inget tecken på vänlighet utan bara stirrar på Bea med en sur blick.
- Good, Because Harry is our! Get away from him! säger hon och fnyser mot oss.
- I´m with Harry if i want to? svarar Bea och kollar konstigt tillbaka mot tjejen.
- Just shut up, and get away from him! säger hon och ställer sig lite närmare Bea.
Hennes vänner bakom bara kollar på mig surt och jag bitchblickar dem lika surt tillbaka.
- You don´t decide what i do.. säger Bea och backar någon centimeter från tjejen som ställt sig riktigt nära nu.
- Bitch.. säger hon och smäller till Bea rakt på kinden.
Bea håller sig för ansiktet och böjer sig ner.
Hennes mobil flyger ut ur hennes hand och landar i en krash mot den hårda sten marken.
Jag puttar iväg tjejen som slagit till Bea och skriker på henne.
- WHAT THE HELL ARE YOU DOING?!
Hon kollar först på mig och det ser först ut som om hon verkligen blev rädd.
Sedan snörper hon på munnen och ler elakt mot mig.
Hon fnyser och vänder sig om.
- Vad i helvette är det för fel med dig?! Jävla bitch, skriker jag efter henne på svenska.
Hon och hennes vänner bara försätter därifrån.
Jag sätter mig ner på huk bredvid Bea.
- Åherregud hur gick det? säger jag och vänder hennes ansikte upp mot mig.
Hon släpper handen och jag ser att kinden är röd och svullen.
- Det gick bra.. svarar hon och ställer sig upp. Hon tar upp mobilen och jag ser att den har en stor spricka i sig.
Jag fortsätter kolla på hennes ansikte.
- Det gick för fan inte bra, hon smällde bara till dig sådär, plus att hon hotade dig? Vafan var det med den där människan, sa jag och kände hur sur jag var.
Helt random börjar Bea skratta och håller sig för magen.
- Varför skrattar du för? frågar jag aningen chockat.
- Asså.. hahah, du ser så kul ut när du är arg, svarar hon och sätter sig ner på marken.
Hon fortsätter skratta och jag tar upp min mobil.
- Jag ringer Zayn och frågar om han kan köra hem oss, jag tänker inte gå hem när det finns sådana här människor i närheten, säger jag och vänder mig om för att ringa Zayn.
Han svarar nästan direkt.
- Hello Babe! säger han lika glatt som vanligt.
- Hi, Bea just got hit in the face, could you please drive us home? frågar jag och försöker lugna ner mig.
- What did you say? Yes ofc, where are you guys? frågar han och jag berättar var vi är.
Jag sätter mig ner bredvid Bea som fortfarande fnissar.
- Snälla, sluta skratta, det här är inte det minsta kul, säger jag och suckar.
- Förlåt, men du är så seriös just nu. svarar hon och skrattar.
Jag suckar och vänder bort blicken.
- Där kommer Zayn säger Bea plötsligt och jag ser han svänga in mot väg kanten.
Han kliver ut bilen och springer fram mot oss.
- What happend?! frågar han och kollar på Beas ansikte.
- I tell you in the car, säger jag och reser mig.
Jag hjälper Bea upp och hjälper henne in i baksätet på bilen.
jag hoppar in där fram och Zayn startar bilen.
- A fan just hit her! säger jag och kollar på Zayn.
jag vänder mig bak mot Bea som bara sitter och ler mot mig.
- Ta det lugnt Amilia, jag är okej, säger hon.
- Nej det är du inte, säger jag och vänder mig om ut mot vägen igen.
Mitt humör var verkligen inte på topp just nu.
Bea´s Perspektiv:

Jag kände försiktig på mig kind och det sved till lite.
Även fast det jag precis vart med om inte var okej någon stanns så kunde jag inte sluta skratta.
Amilia var inte alls på humör och kollade bara ut genom fönstret hela vägen hem till oss.
Jag satt och berättade allting som hänt för Zayn och han lyssnade nogrant.
Vi stannade så småning om utanför våran lägenhet.
- Zayn you can come to if you want? säger jag och nickar mot huset.
Han nickar och kliver med oss in i entren.
Jag ser hur han tar Amilia´s hand och viskar någoting i hennes öra.
Hon nickar och håller sin arm runt hans höft.
Vi går mot hissarna och jag förösker så gott det går att dölja min kind för personerna som går förbi mig.
Jag går direkt fram till spegeln i hallen när vi kommer in och kollar på min kind.
Den är röd och precis som jag trodde har den svällt upp en del.
Jag suckar och vänder mig om mot Zayn och Amilia.
- I look like a clown! säger jag och skrattar.
Zayn skrattar och jag ser faktist att Amilia ler lite.
Vi går sätter oss i vardagsrummet vid mat bordet och Amilia springer för att hämta lite is man kan lägga på kinden så att svullnaden går ner.
- Zayn could you give me the computer behind you? frågar jag och pekar på min MacBook som ligger bakom honom på en stol.
Han sträcker på sig och ger mig sedan datorn.
- Thank you! säger jag och öppnar den.
- No problem! säger han och lutar sig tillbaka i stolen.
Jag väntar på att datorn ska startas.
- Zayn, you know the fans know about me and Harry and you and Amilia? right? säger jag försiktigt.
Han vänder sig mot mig och ler.
- Yeah, i know that.. svarar han.
- They asked if we where youre girlfriends.. säger jag och kollar ner i bordet.
- What did you answer?
- I said that me and Harry just where really good friends but i dont know what Amilia said. Svarar jag.
Amilia kommer samtidigt in i rummet.
- What did you talk about? frågar hon och slänger en is klamp på bordet.
- The fans.. svarar Zayn och kollar på henne.
Hon går och sätter sig på stolen bredvid Zayn.
-It was crazy how the girl behaved.. säger Amilia och skakar på huvudet.
Zayn´s mobil ringer och han tar upp den för att svara.
- Oh, Hi Harry säger han.
Jag och Amilia kollar på varandra.
- Yes i know.. im with them right now.. fortsätter han och jag och Amilia kollar fortfarande på varandra.
Han tar ner mobilen mot axeln.
- Can Harry come over? frågar han och kollar mot mig.
- Yes sure! säger jag och Amilia nickar.
- Yes you can come over but buy some pizza on the way, i think the girls ar hungry, säger Zayn till Harry i luren och blinkar mot oss.
Jag börjar skratta och nu börjar faktist Amilia också göra det.
__________________________________________________________________________________
Del 15 var det där!
Blev lite fight där i mitten, vad tyckte ni om det? :)
Fortsätt kommentera!
Imorgon blir det mycket uppdatering för är ledig! Yey!
Kram / Elina

Kommentarer
Postat av: lilla jag

as bra!

fortsätt skriiiiv !!

2012-03-05 @ 22:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0