WMYB del 8


Från foto albumen ↑

Outfit ↓


Amilias       Beas                 Amilias                 Beas


Amilias perspektiv:

- Okey, don´t be suprised if its messy in the apartment, sa jag och öppnade dörren till våran lägenhet. Jag höll uppe dörren för Zayn och vi gick in.
- It´s a really nice apartment, sa Zayn när vi kommit in i köket.
- Haha, thank you! svarade jag.

Jag kände att min mobil ringde och jag tog upp den ur fickan. ”Mamma” stod det.

Jag suckade .

- Im so sorry Zayn, but i need to take this, jag kollade ledsamt på honom men han nickade bara och såg lika glad ut som vanligt.

Jag besvarade samtalet och gick mot sovrummet.

- Hej Mamma, sa jag.
Hej gumman! Hur är det? Är det kul? Jag har inte hört så mycket från dig så du får berätta nu hur allting är, babblade hon på.

Jag berättade för henne så snabbt jag kunde hur allt var och hon lyssnade noggrant.

Efter cirka tio minuter var jag rejält uttråkad .

- Mamma, jag är ledsen men jag måste gå nu. Sa jag och reste mig upp ur sängen.
Jaha, ja jag förstår. Vi hörs av då älskling. Puss!
Ja, Puss svarade jag och avslutade samtalet.

Innan jag gick från rummet smsade jag Bea och frågade vart hon var eftersom hon inte befann sig i lägenheten.

Sedan skyndade jag mig ut till Zayn igen och ramlade nästan ut ur sovrummet. Zayn vände sig om mot mig.

Han stod och kollade på alla fotoalbum jag och Bea satt upp på hyllan över soffan.

Det var bilder från när vi var små och gick i sjuan på grundskolan.

- Is it you on this photo? undrade han när jag kom fram mot honom.

Han pekade på en av bilderna som stod upp.

Det var ett foto på mig som Bea hade tagit på våren.

Jag stod i ett vitt linne och en abercrombie kofta på mig.

På bilden hade jag ganska ljust hår och halv lockigt.

Jag log.

- Yes, that´s me, svarade jag och rodnade en aning.
- You are so cute, sa han och vände sig återigen om mot mig och jag kollade in i hans underbara ögon.
- You are cute too, sa jag. Vi stod ganska nära varandra och bara kollade in i varandras ögon.

Jag kände hur det var påväg att bli en awkward stämning så jag vände mig om mot fotona igen.

- So, what are we going to do? undrade jag.
I dont know. Maybe watch a movie or something? svarade han och fortsatte gå runt i rummet och kolla in lägenheten.

Klockan var bara runt fyra på eftermiddagen så jag funderade på ifall det kanske var för tidigt för att kolla på film.

- We could watch a movie later in the evevning maybe? And we could make som food. Are you hungry? frågade jag och log mot honom.
- Yes actually i am.
- Greate, we can make homemade pizza? föreslog jag och jag såg att han sken upp.
- That would be awesome! sa han och vi började gå mot köket.

Jag hörde hur min mobil plingade till och tog upp den ur fickan.

Det var från Bea.

”Jag är med Harry :D Vi är påväg hem från en promenad i parken, är du fortfarande med Zayn?”

Jag kunde inte låta bli att le när jag såg smset. Hon och Harry träffades alltså också igen.

Jag svarade snabbt.

”Yes, vi ska göra hembakad pizza. Vill ni att vi gör till er med?”

Jag fick ett svar nästan direkt.

Ja gör det snälla! vi kommer hem om fem minuter och hjälper er”

Efter att jag hade läst smset slängde jag mobilen på köksbänken.

Jag vände mig om mot Zayn.

- Bea and Harry has apparently been in the park togheter so they are coming over, so we are going to do a big pizza! sa jag. Han log mot mig, sitt perfekta leende.
- Haha, I know, Harry told me that he would ask if she wanted to go with him.  sa han och blinkade med ena ögat.
So.. you knew that Harry would ask Bea on a date? undrade jag.
Yes, we talked together about call you guys.. sa han och log lite generat.

Jag skrattade och sprang sedan för att min dator.

Vi sökte upp ett pizza recept och precis när vi skulle ta fram alla saker så kom Harry och Bea in genom dörren.

 

Bea´s Perspektiv:

 

Vi kom precis in genom dörren in till lägenheten.

- HEY WE ARE IN THE KITCHEN! ropade Amilia.

Vi tog av oss skorna och hängde upp jackorna och gick sedan till köket.

På vägen dit tog Harry min hand och jag kollade upp mot honom samtidigt som jag tog ett stadigare grepp om hans hand. Han log generat mot mig.

Vi hade verkligen pratat om allting i parken innan. Jag visste ganska mycket saker jag inte vetat innan om honom nu och han visste typ allting om mig. Han hade ställt massa frågor om ur det var i sverige och om min familj, och jag hade försökt svara på varenda han ställt.

 

Vi kom in i köket och där står Zayn och Amilia med alla ingredienser framme på bordet.

- Hi, sa jag och log.
- Hey! svarade Amilia. Jag fick en snabb hej kram av Zayn och var tvungen att släppa Harrys hand.
- So.. började jag.
You guys have a recipe for the pizza?
- Yeah! svarade Zayn och pekade mot data skärmen.
- Oh greate! Then let´s get started! sa jag och vi började göra pizzan.

 

Det tog drygt två timmar innan vi satt i vardagsrummet med maten framför oss.

Under de två timmarna hade vi hunnit laga pizzan, lyssna på Up All Night albumet och haft mjöl krig. Mjölkriget hade slutat genom att vi låg på golvet med mjöl högt och lågt och var mitt uppe i en kittel fight, men efter ett tag var allting städat och pizzan klar.

 

Vi hade tänt lite ljus på bordet och dukat fint.

Jag och Amilia hade gått för att byta till mjukiskläder.

Våra andra kläder var helt vita och det flög mjöl från oss i varenda steg vi tog.

Vi bestämde oss också för att ta på oss likadana mysiga strumpor.

 

Zayn och Amilia hade valt en film vi skulle sätta på, Hachiko.

En sorlig hundfilm, antagligen skulle jag sitta och gråta i slutet men vi satte på den iallafall.

Jag fick stå ut.

 

Harry´s Perspektiv:

Vi hade ätit klart och satt ihop tryckta i soffan framför tv:n.

Det var en ganska sorglig film och både Amilia och Bea satt och stor grät.

Jag och Zayn satt med armarna runt dem och tröstade dem så gott vi kunde.

Amilia hade inte kunnat se mer på filmen för hon tyckte den var för sorglig så hon och Zayn reste sig upp för att gå o göra popcorn istället, så jag satt där ensam i soffan med Bea.

 

- Please don´t cry, i hate when people cry, viskade jag i Bea´s öra.
But the movie is so sad.. svarade hon och torkade sig under ögonen.

Jag höll min arm runt henne och hon satt lutad mot mig.

Jag kysste henne lätt på pannan och jag såg hur hon började le.

- I can see you smiling! sa jag och skrattade.
It´s just because you are such a wonderful guy. svarade hon och vände sitt huvud upp mot mitt.

Jag kollade rakt in i henne ögon och log.

Jag lutade mig framåt och kysste henne.

Hennes läppar var mjuka och jag kunde känna att hon log.

Jag började skratta och öppnade mina ögon.

Jag kramade om henne mer och vi fortsatta kolla på filmen.

Den kyssen hade känts så rätt!

 

Zayn´s Perspektiv:

Amilia och jag var ute i köket igen.

Vi skulle poppa popcorn till oss och Bea och Harry.

Amilia hade suttit hela filmen och gråtit, och jag tyckte så synd om henne.

Jag hatade att se folk ledsna och speciellt att se Amilia gråta.

Hon sträckte på sig och tog ner en stor bunke medans popcornen poppade i micron.

Jag kramade henne bakifrån och log.

- Why are you crying so much? It´s just a movie, sa jag.
- It´s a sad movie. And i am sensitive and cries easily, svarade hon och hon vände sig om.

Vi stod mot varandra och jag kollade in i henne ögon.

De var röda precis som de var när man har gråtit.

- You know you´re beutiful, right? sa jag. Hon log.
- No..
Then you know now, svarade jag och log tillbaka till henne.

Jag kramade om henne igen och sedan pep micron.

Hon drog sig undan och fixade klart allting med popcornen.

Sedan gick vi tillsammans ut till vardagsrummet igen.


_______________________________________________________________________________

Där har ni del 8 !
Det kommer bli bra uppdatering under helgen, så fortsätt kolla!
Fortsätt också att kommentera, blir så glad av det :) och kommentera gärna om det är någonting ni vill ska hända ;)

Kram / Elina

Kommentarer
Postat av: MYYY

Guud, vad bra du skriver :))



2012-02-24 @ 14:53:04
URL: http://though.webblogg.se/
Postat av: Anonym

as bra!!!

2012-02-25 @ 11:21:30
Postat av: Aliza

Riktigt bra! Men skulle inte du kunna skriva om de andra också? :)

2012-02-25 @ 17:41:33
Postat av: Anonym

Hej! Jag har börjat skriva en novell om Taylor Lautner som jag har döpt till "My life is your love" och det skulle vara underbart roligt om du ville börja läsa den och kommenerta om vad du tycker :) Jag har just skrivit klart det allra första kapitlet och det hittar du på: http://taylorlstory.blogg.se/2012/february/kapitel-1-the-new-city-1.html#comment



Hoppas du kommer följa den kram! :)<3

2012-02-25 @ 21:37:50
Postat av: Någon...

Haha kanske en lite weird sak.. men kan du inte skriva datum, asså när du la upp kapitlen? så jag vet liksom...vet inte varför men aja den är bra så fortsätt så :)

2012-02-26 @ 00:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0