WMYB del 7


Amilia´s Perspketiv:

Klockan var 12 och vi hade precis ätit klart fruskosten.

Igår hade vi vart och stor handlat så köket var överfyllt med mat för tillfället.

Jag ställde ner tallriken i diskmaskinen och ställde tillbaka juicen i kylen.

Jaha, vad händer idag då? undrade Bea som fortfarande satt kvar vid bordet.
- Jag vet faktiskt inte. Jag ska nog ut och ta en promenad tror jag, svarade jag.
Då kanske jag ska ta och packa upp alla skor, suckade hon. Jag kunde förstå henne. Det var inte lite skor vi hade med oss och just nu låg alla par bara i resväskor under sängen.
- Ja, det får nog bli så. Jag gick in till sovrummet för att fixa mig.

Jag drog på lite mascara och sedan gjorde jag en lätt fläta av håret.

Jag gick ut till Bea som var i köket och sköljde av sin tallrik.

- Jag går ut ett tag då, sa jag.
Aa gör så, vi syns om ett tag. svarade hon och gick in i sovrummet.

Jag tog på mig ett par svarta pumps och drog på mig en skinnjacka över.

Det var molnigt idag och på väder rapporten hade de sagt att det skulle bli regn.

Jag bestämde mig för att gå mot Starbucks och ta en kaffe.

Det låg inte långt ifrån vår lägenhet.

När jag kommit fram var det lite kö men jag kom snabbt fram.

- Hi, a White Chocolate Mocha, please! sa jag och tog upp plånboken.

- Yes, and your namne? sa hon i kassan.

- Amilia, svarade jag och sträckte fram pengarna och log.

Hon tog emot det och gav mig tillbaka växeln. Jag fick ställa mig och vänta på kaffet vid sidan av kassan.

Jag kände mig mobil vibrera och jag drog upp den, samtidigt fick jag min kaffe.

Jag började gå ut ur byggnaden och låste upp mobilen igen.

Ett nytt meddelande. Jag klickade upp det och läste.

”Hi, its Zayn from yesterday. I wonder if you might want to meet today? x”

Jag log och smakade på kaffet.

Vad skulle jag svara undrade jag. Jag bestämde mig för att jag ville träffa honom.

”Hi Zayn! Sure. Im outside Starbucks right now, so maybe when i come home?x ”

Jag skickade iväg meddelandet med ett leende och började gå mot lägenheten.

Jag fick nästan direkt ett svar och mobilen vibrerade till.

” Im around. I can pick you up now instead if you want x?”

Jag vände mig om och kollade runt lite.

”Oh, yes ofc. See you in five minutes then?x”

Jag började gå tillbaka till Starbucks och kände att mobilen vibrerade till igen.

”Yes, bye! x”

Jag la ner mobilen i fickan och gick in och satte mig på cafét i väntan på att Zayn skulle komma.

 

Bea´s Perspektiv:

 

Jag suckade och satte mig ner på golvet nedanför sko hyllan i walk in closeten.

Jag började ställa upp skor nerifrån och upp på hyllorna.

Det var verkligen många skor och de flesta av dom använde vi knappast.

Jag hörde att min mobil började ringa ute på köks bordet och jag sprang snabbt upp.

Jag kollade på displayen och den sa ”Harry”.

Jag log stort och kollade lite extra på mobilen innan jag kom på att jag var tvungen att svara.

- Hello? svarade jag.
- Hi, it´s Harry.
Oh, Hi Harry. Jag vände mig om och började långsamt gå tillbaka till klädrummet.
- I was wondering if you where busy today? frågade han och jag kände hur jag log stort.
- Hm.. No I have nothing special planned, svarade jag.
- Greate. Whould you join me for a walk in the park? Jag kände hur mitt hjärta stannade för någon sekund.
Jag kände för att skrika och hoppa upp och ner, så glad kände jag mig.
- Yes! I would love to! svarade jag istället och försökte ta mig samman.
Should me meet down at your door in an hour? frågade han och jag kollade på klockan.
Yes, see you then! svarade jag.
- Okey! Bye!

Vi avslutade samtalet och jag började hoppa runt.

Detta var helt sjukt. Jag skulle för andra gången träffa Harry.

Om jag skulle vara ärlig trodde jag inte han skulle höra av sig.

Jag sparkade undan skorna som fortfarande stod inne i garderoben och började leta fram kläder istället.

 

 

Zayn´s Perspektiv:

Jag parkerade bilen utanför Starbucks.

Jag hade solglasögon och en luva på mig så att alla fans inte skulle känna igen mig.

Jag gick in på cafét och såg Amilia sitta vid ett bord.

När hon såg mig sken hon upp i ett stort leende och jag vinkade lite mot henne.

Jag beställde en vanlig Latte och gick sedan till henne.

- Hi, sa jag och gav henne en kram & en kyss på kinden. Hon rodnade lite och jag log.
- Hi, svarade hon och satte sig ner igen.
- So.. how are you? frågade jag och smakade på kaffet lite lätt.
- Im fine,  a bit tired. And you? frågade hon och log mot mig. Jag blev alldeles varm i hela kroppen.
- Im a bit tired me too.

Vi satt där ett tag till och pratade. Hon fick mig några gånger att skratta rejält och det gillade jag. Hon hade humor och var inte så seriös hela tiden, vilket jag tyckte var bra.

När vi båda två hade druckit upp våra kaffe så bestämde vi oss för att åka hem till hennes lägenhet.

Vi gick ut ur byggnaden och jag glömde helt och hållet att dra upp luvan.

Det kom massa fans springande och jag såg hur osäker Amilia verkade.

Jag tog hennes hand och trängde mig förbi alla fansen och paparazzi för att hjälpa Amilia in i bilen. Jag stängde dörren efter henne och sprang runt bilen för att själv hoppa in.

Jag hörde att folk ställde frågor.

”Who is she?”  ”Is she his girlfriend?”  ”Are they togheter?”

Jag startade bilen och körde iväg.

Jag andades ut.

- Wow.. sa Amilia och jag vände mig mot henne. Hon såg fortfarande lite osäker ut med hon log mot mig.
- They really like you! fortsatte hon.

Jag skrattade som svar och hon log fortfarande mot mig.

Det tog inte mer än tre minuter innan vi var framme vid deras lägenhet och jag parkerade bilen utanför igen. Jag drog på mig luvan och gick ur bilen. Det blixtrade runt mig och jag förstod att paparazzina hade följt efter oss.

Amilia gick också ut ur bilen och jag sträckte mig efter hennes hand. Vi små sprang in i byggnaden.

Jag höll fortfarande hennes hand. När vi väl var inne i hissen kunde jag slappna av.

Jag vände mig mot henne.

- Im sorry that you´ll be a part of this.. började jag.
No, Zayn thats not your fault. svarade hon och vände sig också mot mig.

Jag stod ganska nära henne och höll samtidigt hennes hand.

Jag kollade in i hennes ögon och log.

Jag kände hur vi kom närmare och närmare varandra.

När vi var vi några centimeter från varandra så stannade hissen och dörren öppnades. Vi vände oss om snabbt och jag log mot folket som skulle in i hissen.

Jag höll fortfarande hennes hand och hon visade vägen till deras lägenhet.

 

Harry´s perspektiv:

 

Jag drog upp luvan och satte på mig glasögonen. Jag ville inte bli sedd av massa paparazzi.

Jag gick till bilen och hoppade in.

Självklart hade jag redan blivit sedd av massa fotografer och fans så jag startade bilen så snabbt jag kunde och körde därifrån.

Jag kom fram till porten där Bea och Amilia bor så jag stannade utanför.

Jag smsade Bea snabbt.

”Im here”

Hon kom ut nästan direkt.

- Hi Harry, sa hon när hon kom ut och gav mig en kram.
- Hi sweetheart, svarade jag och blinkade mot henne.

Hon skrattade lite och jag ledde henne mot bilen.

Det hade inte kommit några fans än vilket var ganska skönt.

Annars skulle jag bara fått svara på massa frågor ifall Bea var min flickvän.

Och helt ärligt visste jag inte vad jag skulle svara på det.

Vi var ju inte tillsammans än men....

- So, where are we going? Bea avbröt mig i mina tankar.
To a park and going to have picnic, svarade jag och log mot henne.
It sounds nice.

Jag satte på radion och vi började sjunga med låtarna som spelades.

Vi sjöng så oseriöst vi kunde och skrattade nästan hela tiden.

Jag var ganska ofokuserad på vägen och hade nästan ögonen bara på Bea.

Vi fortsatte sjunga och skrattade fortfarande lika mycket.

- Harry keep the eyes on the road! hörde jag Bea säga. Jag vände mig om mot vägen och log.
- Sorry, your just so gorgeous, sa jag till henne.
_____________________________________________________________________________

Fortsätt att anmäl er till tävlingen! Och glöm inte att ni har större chans att vinna om ni länkar på eran blogg/fb m.m
Jag håller koll på det!

Kraam / Elina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0