WMYB del 6


Amilia´s Perspektiv:

Jag vaknade av att jag frös.

Jag öppnade ögonen och vände mig om. Zayn låg bredvid mig.

Det var lite sjukt faktiskt. Vi hade träffats igår kväll och nu låg jag i samma säng som honom.

Jag bestämde mig för att gå upp åka hem till min och Beas lägenhet.

 

Jag ställde mig upp och råkade väcka Zayn.

- Oh, sorry I woke  you, sa jag.
No it´s okey. Where are you going? undrade han samtidigt som han gnuggade sig i ögonen.
Back to our apartment. svarade jag och log mot honom. Hans hår var rufsigt men det var snyggt.
Oh.. okey.. han lät lite ledsen när jag hade sagt att jag skulle gå hem. Han ställer sig upp från sängen.
- Maybe i can get your number? frågar han och ler generat.
Yes sure Haha! svarar jag. Han sträcker fram sin mobil mot mig och jag skriver in mitt nummer.

Jag räcker tillbaka mobilen till Zayn och ler.

- Thank you, säger han och ser riktigt glad ut. Vi går ut ur sovrummet och ser att Louis ligger på soffan. Han är vaken men har inte gått upp än.
- Morning Louis, säger Zayn.
Goodmorning, svarar han. Jag ler mot honom.
Oh, It´s Amilia, right? säger han och ler tillbaka.
- Haha, yes! svarar jag.

Han måste kommit ihåg mig från igår då Liam råkat gå in i mig.

- I saw last night when you sleep but I did not know it was you.  fortsätter han.
- Aha, okey! Svarar jag och ler fortfarande mot honom.

Harry och Bea kommer samtidigt ut ur ett av sovrummen.

Jag vänder mig om.

- Morning, säger Harry och ler glatt.
- Goodmorning, svarar alla.

- Bea jag tror det är bäst att vi går hem nu, säger jag till henne på svenska och nickade mot ytterdörren.

- Ja, jag tror nog också det. svarar hon.

- What did you guys say? Undrar killarna som inte förstått något av vad vi sa.

- Oh, sorry. We think we should go home now. svarar jag och de ser lite ledsna ut men nickar.
- I follow them out. Säger Zayn till Louis och Harry.
- Me too! Flikar Harry in och ler mot oss.
De leder oss mot hallen där vi tar på oss våra skor.

 

- So.. Thank you for a really greate night yesterday, säger Zayn.
- Thank you too! It was really fun! svarar jag och ler.
- Yes, and we can maybe meet som other day? fortsätter Zayn. Jag nickar mot honom och ska precis gå ut, då Zayn tar ett steg fram mot mig och ger mig en kram och kysser mig dessutom på kinden.

Jag ler generat mot honom och han ler minst lika generande tillbaka.

Jag får en hejdå kram av Harry och sedan går jag och Bea ut.

 

Bea´s Perspektiv:

Vi hade precis kommit ut på gatan.

Harry hade velat ge oss skjuts hem, men eftersom det inte var så långt att gå gick det bra utan.

Jag hade fått en kyss på kinden och en kram av honom innan vi gick, och det hade känts helt fantastiskt. Vi hade bytt nummer och jag hoppades att han skulle höra av sig.

 

- Så, vad gjorde ni igår kväll? Undrade Amilia samtidigt som vi gick armkrok hem.
Inte så mycket egentligen. Vi satt mest och pratade, Ni då? Undrade jag.
Inte så mycket heller faktiskt. Men det var hur underbart som helst, sa hon och vi skrattade.

 

När vi var framme vid huset hämtade vi ut nyckeln igen och gick upp till vår lägenhet.

Jag kände att jag behövde duscha så jag gick direkt in på den ena toaletten och drog av mig kläderna.

Jag stod där ett bra tag innan jag tillslut gick ut till Amilia igen, som hunnit duscha hon med.

Hon hade till och med hunnit byta om. Hon hade på sig en rosa nät stickad tröja med ett par Usa shorts.

Jag som bara stod i handuk gick tillbaka in i sovrummet för att välja något att ta på mig.

Det fick bli en vit stickad tröja + ett par shorts jag med.


Vi bestämde oss för att åka och stor handla.

Eftersom vi struntade i både frukosten och lunchen idag så skulle vi laga en extra stor och fin middag.

Jag log för mig själv när jag tog på mig skorna.

Jag älskade mitt liv i detta ögonblick. Att få tillbringa denna tiden i London med min bästa kompis var allt jag kunde önska om.

 

Harry´s Perspektiv:

Tjejerna hade precis lämnat lägenheten.

De hade sagt att de inte ville ha skjuts hem utan att de hellre gick, så vi lät dom göra det.

 

- So, what did you guys do last night? Frågade Zayn när vi började gå tillbaka till vardagsrummet där Louis satt.
Just talked.. svarade jag.
- Me and Amilia too.. sa Zayn.
I think im going to ask her out some day, fortsatte han. Jag kollade upp mot honom och log.
Jag märkte verkligen att han gillade henne.
- I think that´s a good idea, sa jag och knuffade honom lätt i sidan med armbågen.
Vi skrattade lite och kom samtidigt tillbaka till Louis.

 

- The other guys are coming over in like 15 minutes. We are going to have a movie night, that´s okey , right?Jag slängde mig i soffan bredvid Louis.
Yeah! Should we order pizza? undrade jag och sträckte mig efter mobilen som ramlat ut byxfickan när jag slängt mig i soffan.
- No, Niall have already orderd that, fortsatte Louis.
- Oh, greate! svarade jag.

Jag klickade mig in på twitter och bestämde mig för att snabbt göra en #AskHarry.

På några minuter hade jag fått hundratals frågor och jag försökte svara på så många jag hann.

Det plingade på dörren och Niall och Liam kom in studsande med pizza och filmer i händerna.

- LET´S EAT! ropade Niall och släppte ner pizza kartongerna på köks disken.
And let´s choose a movie.. fortsatte Louis som redan var framme vid film högen och bläddrade igenom DVD skivorna. Jag låg fortfarande kvar i soffan och svarade på några mentions.

Liam tryckte in en pizza bit i munnen men öppnade den genast igen för att säga något.

- Toy Story ! Please? Louis vände sig samtidigt om mot oss andra och vi nickade. Toy Story var en mysig film så det skulle bli en bra kväll. 
- Okey, then Toy Story it is! svarade Louis och tog ut skivan.

Jag skulle precis resa mig upp för att hämta en pizza bit, då jag sakta gled tillbaka i soffan.

- What is it? undrade Niall som förmodligen sett att jag satt mig ner igen.
Oh, nothing im just going to answer some questions. svarade jag.

Jag kollade ner på mobilen igen.

Det var en fråga från en tjej med namnet dream_aabout1D .

” #AskHarry do you have a crush on someone?”

Jag log lite för mig själv samtidigt som jag svarade.

”You never know..”

Skrev jag och slängde sedan mobilen i soffan för att umgås med killarna.

Jag hade svarat på ganska många #AskHarry frågor men just den här kändes speciell.

Jag kunde bara inte sluta tänka på Bea.

 

 

Zayn´s Perspektiv:

Alla killarna hade somnat förutom jag.

Vi låg i en hög i soffan och tv:n stod fortfarande på.

Klockan var inte mer än halv tolv så de måste vart riktigt trötta tänkte jag.

Liam låg mot min axel och jag hörde honom snarka.

Jag kände mig inte så trött ännu så jag bestämde mig för att logga in på twitter lite snabbt.

Jag bläddrade igenom min sida lite och svarade lite snabbt på några tweets jag fått.

Klockan på mobilen visade 23.48 och jag gäspade genast.

Det var nog dags att sova nu. Jag slängde ner mobilen på madrassen nedanför mig.

Även fast ingeting var in planerat inför morgondagen så kunde jag ju inte sova bort hela dagen. Jag lutade mig ner mot Liam och somnade.

__________________________________________________________________________________

 

Förlåt för en ganska tråkigt del, men det kommer hända saker snarast!

Uppdaterar lite imorgon bitti men hinner tyvärr inte imorgon kväll.

Kommentera gärna vad ni tycker!

 

Kram / Elina

 

 


Kommentarer
Postat av: Emppu

Jätte braa:D men jag tycker det går lite för snabbt framåt.. Men annars är det super bra!

2012-02-21 @ 08:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0