WMYB del 5

 

Zayn´s Perspektiv:

 

Hon var verkligen vacker.

Jag kunde inte sluta tänka på henne, och antagligen såg killarna det.

- Hey, Zayn. Are you thinking about the girl Liam started talking to? undrar Louis och blinkar med ögat.
Haha, No i dont, svarar jag och ler löjligt tillbaka.
Ye, sure. When we talked to her, you smiled al the time and looked at her, fortsätter han och ler.
- I thougt she was a nice girl, svarar jag för att försöka få konverationen att avslutas.
- I think you like her.. säger Liam och ler.
- Liam, shut up, you was the one who started to talk to her, säger jag och blinkar mot honom.
- But, i went in to her. I just wanted to se if she was okey. Svarar han lite oroligt.

Harry kommer gående och sätter sig ner med oss. Vi har satt oss i entrén vid soffborden för att ta det lite lugnt. Det är verkligen helt galet mycket folk som är inne i lokalen.

- Where´s Niall? Undrar Harry.
He´ll get something to eat, svarar jag och skrattar.
Why am I not surprised, svarar han och ler.

Vi sitter och pratar ett tag och jag märker att klockan redan är halv elva.

Jag stället mig upp och sträcker på mig.

- Guys i´ll get my jacket, then im going home. Should someone go with me? undrar jag.
No, i´ll stay a while , svarar alla.
I follow, säger Harry och reser sig upp.
Okey, se you later then, säger jag till de andra och vi börjar gå.

 

Vi snackar lite på vägen mot garderoben och möter ganska många som börjar prata med oss.

När det äntligen lugnat ner sig med folk är vi framme vid jackorna.

Vi tar emot kläderna och går sedan ut i den friska natt luften.

- Harry, can i only take a smoke a little fast? undrar jag.
Yes, sure. svarar han även fast han inte vill att jag ska fortsätta röka. Vi går och stället oss lite åt sidan från utgången till huset.

Vi börjar prata lite och Harry berättar att han hittat en snygg tjej inne på festen tidigare idag. Jag berättar likaså om Amilia som Liam tidigare råkade gå in i.

Precis när jag ska ta upp ciggaret paketet kommer två tjejer ut från Lokalen.

Jag inser direkt att det är Amilia och hennes vän. Jag slänger ner cigarett paketet i fickan och knuffar till Harry i sidan. Han har också lagt märke till tjejerna.

- Bea? ropar Harry och tjejerna vänder sig om.
- Oh, Hi Harry. Svarar en tjej med mörkbrunt hår och ler, jag antog att det var Bea.
- Hi, Where are you going? Fortsätter Harry fråga.

Jag kollar på Amilia, hon ser att jag tittar på henne jag ser på hennes läppar att hon viskar Hi och ler mot mig. Jag ler tillbaka mot henne. Hon är så vacker.

- We are going home, säger Bea till Harry och ler samtidigt mot mig.
- Do you want a ride? We can´t let you go home when it´s this dark. Säger Harry och vänder sig mot mig.
No, we wont let you guys, säger jag och ler.
- Oh, we had planned to take a taxi but sure. Säger Amilia och ler sitt perfekta leende.
- Great, the car is right over here, fortsätter Harry och börjar gå mot bilen.

Bea hänger på honom och jag vänder mig om mot Amilia.

- Shall we? frågar jag och ler.
Hon nickar och vi börjar gå.


Amilia´s perspektiv:


Klockan var tio i två. Vi hade fått erbjudande av skjuts hem till lägenheten av Harry och Zayn, men hade istället åkt med killarna hem till deras ställe. Så nu satt vi hemma i Harry och Louis lägenhet med Zayn och Harry.

Vi hade beställt pizza och satt och kollade film. En komedi, som var riktigt rolig faktiskt .

Vi satt i soffan allihopa tillsammans. Jag bredvid Zayn och Bea, och Bea bredvid Harry. Vi hade det alla väldigt mysigt och även fast vi inte känt varandra mer än en dag, så kändes det som vi känt varandra länge.

Jag gäspade och kände hur jag nästan var påväg att somna.

Jag vände mig upp mot Zayn.

- Is it okey if i lean my head on youre shoulder? viskade jag och log generat.
- Yes of course ! Svarade han och jag såg hur glad han blev.

Jag lutade mig mer mot honom och antagligen måste Harry och Bea sett det för Harry busvisslade mot oss.

- Shut up Harry, skrattade Zayn. Både jag och Bea började skratta och kollade på varandra.
- Just because you can´t get a girl, fortsatte Zayn och blinkade mot Harry.

Jag började skratta ännu mer och kollade mot Harrys håll.

- Oh, i cant? Frågade han och gjorde något både jag och Bea blev helt chockade över att han gjorde.

Han tog ett fast grepp runt Bea och bärde henne ut ur rummet. Gick in i sovrummet och stängde dörren efter sig.

- I CAN HAVE A GIRL IF I WANT TO, hör vi honom skrika inifrån rummet.
- Hahaha Sure. Svarar Zayn, även fast han mest säger det så att jag hör.

Zayn och jag satt kvar i vardagsrummet och skrattade så att jag inte trodde jag skulle överleva.

Det har blivigt gott om plats i soffan och jag sträcker på benen lite.

- You don´t want to sit near me? säger Zayn ledsamt när han märker att jag flyttade på mig.
- Yes I do! But there was so much space on the couch now, svarar jag och ler mot honom.

-Haha, i was just kidding säger han och blinkar med ögat mot mig.

Jag sätter mig intill honom igen och lutar huvudet mot hans axel.

Det känns äntligen som om jag hittat min perfekta dröm prins.

Han håller om mig och jag sluter ögonen med ett leende på läpparna.

Jag måste ha somnat för jag vaknar av att någon bär mig.

Jag öppnar försiktigt ögonen och ser Zayn. Han lägger försiktigt ner mig i sängen i sovrummet.

- Go back to sleep , viskar han i mitt öra. Han står lutad över mig där jag ligger.
- But.. säger jag trött.
- I have to go home, säger jag och gäspar.
- No, it´s okey. You can sleep here tonight, säger han och lägger sig försiktig bredvid mig.
- But where´s Bea? undrar jag halvt sovande.
- She´s sleeping with Harry in the other bed room, svarar han.

Han kysser mig försiktigt på pannan och viskar - Go back to sleep babe, goodnight...

Jag ler och somnar om direkt.


Bea´s perspektiv:

Jag satt på sängen inne i Harry´s sovrum.

Vi hade suttit här ett bra tag nu och bara pratat.

Det var riktigt mysigt faktiskt och jag njöt varenda sekund i Harry´s närhet.

Han hade släpat mig ut ur vardagsrummet och in hit efter att Zayn och han börjat en löjlig kärleks fight, på skoj såklart om att Harry inte kunde skaffa flickvänner.

Jag hörde fortfarande att tv:n var på inifrån vardagsrummet och antog att Zayn och Amilia var kvar där ute.

- So..började Harry och avbröt mig i mina tankar.
Do you like to be in London? frågar han och ler.
Yes! Much better than Gothenburg, svarar jag.
Is it? I have never been to Gothenburg, just Stockholm..
Yes, but Gothenburg is better than Stockholm, säger jag och skrattar.
Okey... so... London is the best? Then comes Gothenburg, and last comes Stockholm? säger Harry och jag kollar in i hans fina ögon.
- Right! säger jag och skrattar.

Han ler mot mig samtidigt som jag generat kollar ner i golvet.

- Nooo, Don´t look away! säger han och låtsas låta ledsen.
Jag kollar upp mot honom och ser honom le mot mig.

Han har det vackraste leendet jag sett, hinner jag konstatera innan vi båda hör ytterdörren smällas igen.

Harry reser sig upp.

- Wait, i will be back, säger han och går ut. Dörren stängs inte riktigt efter honom och jag lutar mig bakåt för att få en skymt mellan dörr springan som lämnades öppen.

Louis står i vardagsrummet. Han kommer antagligen från festen direkt.

Jag hör Zayn, Harry och Louis stå och prata ett bra tag. Jag känner först då hur trött jag är.  Mina ögon vägrar att hålla sig uppe. Jag flyttar upp och lägger mig i sängen där jag råkar somna.



Zayn's Perspektiv:

Jag sitter i soffan med Amilia som redan har somnat. Hon ligger lutat mot min axel och jag håller min arm runt henne midja.

Egentligen har jag inte känt henne i mer än en dag, men det känns redan som om det skulle kunna funka mellan henne och mig.

Hon är så vacker. Jag tittar på henne där hon ligger och sover lugnt.

Jag ler och flyttar min hand lite längre ner på hennes midja.

 

En nyckel vrids om i ytterdörrens lås och in kommer Louis.

Han drar av sig skorna och kommer in i vardagsrummet.

- Hi Louis, säger jag ganska tyst för att inte väcka Amilia.
- Hi Zayn .. börjar han och ser sedan Amilia bredvid mig.
- ZAYN nästan skriker han.
- You havent told me you got a girlfriend, i thought we told our best friends things like that... fortsätter han och kollar ner mot Amilia.

Samtidigt kommer Harry ut från rummet bredvid.

- She´s not my girlfriend.. säger jag och märker att jag själv låter ledsen.
- Oh.. sorry.... but hopefully she is soon? säger Louis skämtsamt och ler.
- Yeah.. hopefully.. säger jag.
- I think i will carry her to a bed, fortsätter jag och sätter mig upp långsamt.
- Yeah, good idea, you guys can take Harrys bed? säger Louis och vänder sig om mot Harry som gått för att hälla upp en glas mjölk.
- No, Sorry, svarar Harry och dricker upp mjölken i en klunk.
Why? undrar Louis och kollar förvirrat på mig.
- Because there´s another girl in my room säger Harry och blinkar mot Louis. Louis suckar och skrattar sedan.
- Okey, then you guys can take my bed, I can sleep on the couch. Säger han till mig och nickar mot dörren in till sitt sovrum.
Okey, thank you Louis. Säger jag, bär upp Amilia från soffan och vänder mig om för att gå in till sovrummet.
No problem, svarar han och lägger sig på soffan som blivit ledig.

 

Jag stänger försiktigt dörren med foten efter mig och lägger ner Amilia försiktigt på sängen så att hon inte ska vakna. Men det gör hon iallafall.

- Go back to sleep , viskar jag i hennes öra. jag står lutad över henne i samma ställning som när jag släpte ner henne på sängen.
- But.. svarar hon trött.
I have to go home, fortsätter hon och gäspar.
- No, it´s okey. You can sleep here tonight, svarar jag och lägger mig försiktig vid sidan av henne.
- But where´s Bea? undrar hon halvt sovande.
She´s sleeping with Harry in the other bed room, svarar jag.
Jag lutar mig fram och kysser henne på pannan - Go back to sleep babe, goodnight...

Viskar jag till henne.

Jag ser att hon ler och sedan somnar hon om direkt.

 

Jag ligger vaken en stund till.  Jag undrar hur Amilia känner mellan oss. Vi har ju bara känt varandra i några timmar.

Efter ett tag somnar jag också, vänd mot Amilia med min hand på hennes höft, igen.


Harry´s Perspektiv :


Jag hade druckit upp mitt glas mjölk och skulle precis gå in tillbaka till sovrummet.

Louis hade erbjudit Zayn och Amilia hans säng så han skulle sova på soffan ikväll.

Jag sa godnatt till honom och gick tillbaka in till Bea.

När jag kom in i sovrummet satt hon inte längre på golvet.

Hon hade lagt sig uppe i sängen och låg och sov.

Jag log för mig själv. Hon var så söt när hon sov.

Jag drog av mig byxorna och bestämde mig för att sova i t-shirt och kalsonger inatt.

Klockan på bordet bredvid sängen visade 4:06. Det skulle snart bli ljust så jag drog för gardinerna och la mig till rätta i sängen bredvid Bea.

Jag la mig med ansiktet bara några centimeter från hennes, böjde mig lite framåt och kysste henne mjukt i pannan.

Det kändes redan så rätt, hon och jag.

Jag vände mig om och somnade sedan.


____________________________________________________________________


Det var del 5.

Blev ganska lång, eller vad tycker ni?

Blev också två perspektiv med Zayn, men jag hoppas det var okej.

Kommentera gärna vad ni tycker än så länge.

Kraam / Elina


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra att den var så lång!!

jag gillar det :D

du skriver as bra :D

2012-02-20 @ 19:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0