WMYB del 3

Amilia´s perspektiv: 

Jag hade precis kommit ut ur duschen.
Bea hade berättat att vi skulle på fest.

Ann hade bjudit in oss, och vi skulle vara fin klädda.

Jag visste direkt vilken klänning jag skulle ha. En svart med en axel bandlös.

Jag hade aldrig använt klänningen förut så det skulle bli första gången.

Bea däremot, visste inte vilken klänning hon skulle ha.

Hon letade fortfarande efter en hon kunde använda. Jag gick fram till henne och hjälpte henne.

  • - Den här då? undrade jag och höll upp en blå/svart bandlös klänning.
  • - Nja.. Den är fin men jag vet inte om det passar på mig liksom .
  • - Hahah, det är tredje klänningen du säger så om, svarade jag medans jag hängde tillbaka klänningen på galgen.
  • - Ja, men jag vill hitta den perfekta, svarade hon.

 

  • Jag tog ut en ny bandlös och höll upp den. Den var i krämig vit med röda blommor på.

    • - Den här tycker jag du ska ha, sa jag och visade henne klänningen.

Jag kunde se på henne att hon ville testa den så jag räckte fram den mot henne.

  • Hon tog emot den och drog på sig den. Jag log mot henne och hon kollade sig i spegeln.

  • - Den här blir det, säger hon och ler.

 

 

 

 

Bea´s Perspektiv:

Klockan var kvart över fem och vi var inte riktigt klara än.

Jag hade precis hjälpt Amilia locka klart sitt hår. Det blev jätte fint och hennes sminkning var enkel, lite mascara lite ögonskugga och aprikos rosa läppstift.

Jag själv visste inte hur jag skulle ha mitt hår eller hur jag skulle sminka mig.

Håret var nog bara att släppa ut. Jag hade lite små lockar kvar från gårdagen och håret såg helt okej ut.

Jag drog på lite mascara och sedan lite Rouge. Det fick räcka.

    • Jag gick ut i hallen där Amilia stod och väntade.

  • - Är du klar? frågade jag.
  • - Ja, är du? svarade hon och log.
  • - Så klar man kan bli.

Vi tog på oss våra högklackade skor. Jag mina bruna mocka, och Amilia sina svarta med volanger.

 

Jag tog nyckeln och gick ut genom dörren.

    • Vi tog hissen ner och gick till kassan.

    - Hey, sa jag och log.
- Hello there, svarade samma man som vi hämtat ut nyckeln av första dagen.
- We are going to a friend tonight, and wondering if there is any possibility that we could leave the key here, and pick it up when we come home later? frågade jag och log.
-Yes, of course. We will take care of the key. Svarade han glatt och skrattade lite.
- Oh, greate thank you, sa jag och lämnade över nyckeln.

Vi gick ut ur byggnaden och ropade till oss en taxi.

Amilia som hade adressen till lokalen berättade adressen för chauffören och inte lång tid efter det var vi framme.

 

Det var ganska mycket folk utanför och klockan var bara fem över sex än sålänge.

Personerna som stod där utanför log mot oss och vi log tillbaka medans vi gick in genom dörren till huset.

Nästan direkt innanför dörren möttes vi upp av Ann.

- Hej Amilia och Bea, sa hon och kramade om oss.

- Hej! Svarade vi glatt.

Ann berättade att vi kunde hänga av oss jackorna borta i ett utav rummen i hallen.

Jag erbjöd mig att ta Amilia´s jacka eftersom hon och Ann inlett en konversation om hur resan till London gått. Jag log för mig själv och började gå mot klädgarderobern.


____________________________________________________________________________


Del 3 var alltså det!

Undra vad som kommer hända på den här festen då..

Hoppas ni gillar den.

Kram / Elina


VET INTE VARFÖR DET BLEV PRICKAR FRAMFÖR VISSA MENINGAR? hoppas det går att läsa iallafall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0