WMYB del 1

Bea´s outfit                        Amilia´s outfit


Kap 1

Amilia´s perspektiv :

Vi hade precis landat i London. Klockan var inte mer än 11 på morgonen och ändå var det mycket folk på flygplatsen.

Jag och min bästa vän hade sett fram emot denna resan, och nu var det äntligen dax. Vi hade tidigare fått ett jobb erbjudande hos bolaget Fashion453 som smink/hår och klädes stylist. Det tog inte lång tid innan vi bestämt oss för att ta emot erbjudandet och flytta till London.

Vi hittade en perfekt lägenhet som vi köpte och fick ordnat så att alla våra möbler vi skickat i förväg redan skulle vara in möblerade när vi kom fram.

Jag var så glad för allting just nu. Det skulle bli som en stor om start i mitt liv.

 

När vi kommit av planet hämtade vi våra väskor så snabbt vi kunde. Det var inte lite packning vi hade med oss utan snarare ett berg. Men det gick iallafall att få ut till taxi bilarna där en man istället tog över och lastade in dem i bilens bagage.

- Jag är så jävla glad att vi gör detta tillsammans, säger Bea och ler.

- Ja eller hur! Det skulle inte vara samma sak att göra det utan dig, svarar jag.

- Inte för att skulle gjort det ensam precis, svarar hon och börjar skratta.

Vi åkte en bit med taxin tills vi stannade utanför ett stort vånings hus. Taxi chauffören började packa ut väskorna medans jag och Bea kisade upp mot huset.

Solen var ganska stark och jag såg att Bea tog av sig sin päls krage antagligen för att det blev för varmt.

Vi tog emot väskorna och gick in genom de stora glas dörrarna.

 

 

Bea´s perspektiv:

Jag hade längtat så himla mycket efter denna dagen, och nu var den äntligen här.

Vi stod nere vid entrén i våningshuset och skulle hämta ut våra nycklar.

Jag gick fram mot kassan där en ung man i kavaj stod.

- Hi , sa han och log.

- Hi Im Bea Delsin, I would pick up the keys to apartment no. 21. sa jag och log tillbaka.

- Okey, i´ll just take out youre papers, one minute.

- Yes, sure.

Jag vände mig om för att kolla hur det gick för Amilia med väskorna.

Nästan alla låg ner förutom de två som stod närmas henne. Jag började skratta och såg att hon kollade upp mot mig och fnissade till.

- Okey ...

hörde jag en röst som sa och jag vände mig om.

- I need you to sign this, and this paper. You have aldready paid so everything is already done.

- Oh, great. Svarade jag och skrev under på de två papprerna.

- This is your key, Sa han och la upp en plastbricka på disken.

Just drag it over the lock at the door and it will open automatically.

- Okey, thank you! Svarade jag, log mot mannen och vände mig sedan om mot Amilia.

- Haha såg hur skicklig du var med alla väskor förut, sa jag och log.

Hon skrattade som svar medans vi började gå mot hissen.

Det var svårt att få plats där inne så vi fick åka två gånger för att få med all packning.

När vi väl var uppe på sjunde våningen fick vi gå en bit i en korridor tills vi var framme vid vår lägenhet.

Amilia som hade tagit nyckeln öppnade dörren och vi gick in.


________________________________________________________________________________________


Där var första kapitlet klart.

Kommentera gärna vad ni tycker! Del två kommer upp så snabbt som möjligt!

Kram / Elina

 


Kommentarer
Postat av: Sara

jätte bra!!

ett tips för att ha kvar läsare så skriv ofta nästan varje dag :D

2012-02-18 @ 17:00:40
Postat av: Aliza

Jättebra! Är en ny läsare men skulle inte du kunna lägga upp bilder på deras outfit också? :)

2012-02-24 @ 11:35:49
Postat av: Aliza

Oj! såg att det redan fanns.. haha mitt fel :)

2012-02-24 @ 11:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0