WMYB del 32


Amilia's Perspektiv:

Jag drar på mig skinn jackan och öppnar dörren för att gå ut.
Det är inte så varmt men solen lyser.
Jag stänger dörren efter mig och går ner för trappan.
Jag ska möta Bea inne i stan vid tio för att köpa varsin svart klänning.
Det tar inte mer än två minuter att gå till busshållplatsen så jag ställer mig under kuren och väntar på att bussen ska komma.
Jag ser att det kommer två andra gående lite längre bort.
De kommer närmare och jag ser att det är två från min gamla skola.
De är två år yngre än mig och jag känner dem inte så jag ler bara mot dem.
De ler tillbaka och ställer sig också under kuren.
Jag ser bussen komma och tar upp mitt busskort.
Jag kliver på bussen och sätter mig ganska långt fram.
Jag tar upp headsettet och sätter på musik.
Det tar inte lång tid innan jag är inne i stan.
Jag börjar gå mot stället där jag och Bea ska träffas. Ett café vi alltid gick till när vi var mindre.
Klockan är fem i tio när jag äntligen ser Bea.
Hon har på sig flät stickad oversized tröja och ett par jeans.
Jag vinkar och hon springer fram mot mig.
- Hej! säger hon och ger mig en kram.
- Hej! svarar jag och stryker bort lite hår som blåst fram i mitt ansikte.
- Hur... hur mår du nu? frågar hon försiktigt.
Jag rycker på axlarna lite.
- Jag vet inte.. jag har inte riktigt..
Jag suckar.
"Jag mår helt okej" säger jag och avslutar meningen.
Bea nickar och tar sedan sin arm runt min.
- Kom, nu gör vi något roligt! säger hon och ler.
Jag ler och vi börjar gå mot Nordstan.
- Den här då? frågar Bea och pekar på en av de tusen klänningarna hon dragit med sig in i provrummet.
- Bea, precis som jag sa innan. Alla är lika fina, du får välja själv vilken du tycker du passar i bäst! svarar jag och lutar huvudet mot väggen.
Jag har redan hittat min klänning. En slapp helt svart klänning som sitter tight nere vid benen från Monsoon.
- Okej, jag tar.. den här! säger Bea tillslut och lufter upp den första klänningen. En svart med vita knappar och spets nere vid kanten.
- Den är jätte fin! Det blir bra, säger jag och reser mig upp.
Bea följer efter mig och hänger de klänningarna hon inte ska ha på ett ställ.
Vi går mot kassan och ställer oss i kön.
Bea betalar snabbt och vi går därifrån.
- Amilia! Bea! säger någon bakom oss när vi precis ska gå ut ur affären.
Vi vänder oss sakta om jag ser Astrid , Ellen och Inez .
Helvette, tänker jag.
De tre tjejerna har alltid hatat oss, och verkligen vart taskiga. Speciellt mot Bea i sjuan.
De har alltid vart "de populära" och de har alltid trott att de kan säga och göra vad de vill.
Jag klistrar på ett fejk leende på läpparna.
- Oj, Hej! säger jag.
- Va gör ni här i sverige? tröttnat på playboy killarna från One Direction? säger Ellen och skrattar.
Playboy killarna från One Direction?! Vafan kom det ifrån?! tänker jag.
- Emh.. nej, det har hänt lite saker så vi var tvugna att komma hit, svarar Bea vänligt.
- Jaha, vad har hänt då? undrar Astrid.
Bea kollar på mig med en blick som säger "Du behöver inte berätta" .
Jag tar ett andetag.
- Min farfar gick bort för några dagar sen, säger jag iallafall.
Jag kollar ner i golvet.
- Jaha, okej.. svarar Astrid och ser ut som att hon verkligen inte bryr sig.
Det blir en liten tystnad och Bea drar tag i min arm.
- Amilia jag tror vi måste gå nu, säger hon.
- Ja du har rätt. Emh, hejdå vi syns någon gång, säger jag till de andra tjejerna.
De ler och fortsätter innåt i butiken.
Bea drar tag i min arm och springer snabbt ut på gatan.
- VA I HELVETTE VA DET MED DOM?! ropar hon och slänger mer armarna helt vildt.
- Okej, ta det lugnt! säger jag och backar lite från henne.
- Men helt seriöst! Vafan du sa att din farfar gått bort och det ända dom kan komma med är "aha okej" , säger hon och jag ser att hon verkligen är skit arg just nu.
- Bea ta det lugnt. Jag skiter i dom. säger jag och fortsätter bort på gatan.
Bea följer efter.
- Fyfan va sur jag blir. Jävla bitchar. säger Bea.
Jag börjar skratta direkt.
- Va? Det är inte kul? säger hon och fortsätter vara sten seriös.
Jag bara fortsätter skratta åt henne.
- Du vet inte hur kul du blir när du är seriös, säger jag och ler mot henne.
Hon blänger på mig men tar sedan min arm i armkrok och vi fortsätter ner för gatan.

Zayn's Perspektiv:

- Zayn, what do you think Bea and Amilia would say if we suprised them in Sweden? frågar Harry och vrider sig om mot mig.
Vi sitter i soffan i Harry och Louis lägenhet.
De andra killarna var hemma hos Liam med Danielle och Emmah.
- I dont know, but that was a good idea ! svarar jag.
- Yeah.. i have thought about going to Sweden and suprise them, säger Harry.
- We could do it? Our signing is already done, and we don't have anything to do in like.. a week? säger jag och ställer mig upp från soffan.
Jag går fram till telefonen och ringer till Tom som för tillfället "håller reda" på oss killar och plannerar våra spelningar med mera.
Efter ungefär fem minuter avslutar jag samtalet.
- Harry, time to pack! We are going to Sweden tomorrow! säger jag och ler.
Nästa dag
Vi klev av planet och gick mot utgången.
Vi kom ut på terminalen på Landvetter flygplats och möttes av massa fans.
Harry tweetade lite innan till våran Svenska fans att vi var påväg hit, men annars har vi inte berättat det på något sätt.
Jag ler och vinkar glatt mot alla tjejer som står bakom avspärrningen.
De börjar skrika ännu mer och jag skrattar.
Harry kommer fram bakom mig och han vinkar glatt till tjejerna han med.
Jag skriver snabbt några autografer och tar lite bilder på några lyckliga tjejer.
Sedan börjar vi gå mot bilen som vi redan bokat att den ska komma.
Alla tjejer springer efter och det blir väldigt trångt och det är svårt att komma fram.
Om Niall skulle vart med nu skulle han nog flippat ur, tänker jag och ler lite för mig själv.
Alla vi killar vet att Niall inte gillar att folk skriker och att det är så trångt utrymme.
Vi blir iväg dragna till bilen av några vakter medans massa tjejer springer efter oss.
Hotellet vi bokat heter Gothia Tower och det gick ganska snabbt att komma dit.
Vi får nycklarna direkt av några i receptionen när vi kommer dit och går snabbt upp till våra rum.
Vi har varsitt rum och bestämmer för att gå och packa upp och sedan träffas igen.
- Zayn remember to not tell the girls we're here, säger Harry innan han går in till sitt rum.
Jag nickar och öppnar min dörr.
__________________________________________________________________________________________
Där har ni den delen.
Hoppas ni fortfarande gillar den.
Kram.
Skrivet av - Elina.

Kommentarer
Postat av: Laura

Jätte bra:)

Jag sitter och kollar varje timme om inte ni har skrivit mer.

Mrea nu! :)

2012-04-20 @ 20:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0