WMYB del 28


Amilia's perspektiv:


Jag suckar och tar en klunk av mitt kaffe.
Jag sitter vid mitt skrivbord och försökte få ordning på några tyger som saknas inför våran nästa runway.
Min mobil plingar till och jag slänger en snabb blick på den.
"Nytt medelande från ZAYN" Står det på skärmen och jag ler.
Jag öppnar medelandet.
"Hi babe, -------------------------
That's the address of Harry's father's place.
Miss you, see you later:)xx "
Jag ler mot mobilen och ska precis svara när Ann och Bea kommer in.
- Hej! säger jag och lägger ner telefonen på skrivbordet igen.
- Hej, Jo, Jag behöver fråga er båda två en sak, och därför tog jag med Bea hit. Ehm.. säger Ann och stänger dörren.
Jag växlar snabbt en blick med Bea och hon skakar på huvudet och jag förstår att hon inte vet vad det är Ann ska ta upp.
Ann sätter sig i fotöljen mitt emot mig medans Bea kommer och sätter sig på kanten av min.
- Jo, jag har fått ganska många frågor från olika bolag om er... säger hon.
"Och de alla frågar om de kan få ha med er i deras Kataloger/reklamer eller få ha med er på dera egna catwalks. Vissa vill också att ni är med och hjälper till på catwalks" fortsätter hon och ler mot oss stort.
Jag vänder mig om mot Bea och hon ser precis lika chokad ut som jag.
- Vill dom ha oss som modeller? frågar hon och jag kollar mot Ann igen.
- Ja, precis! Men.. fortsätter hon men avbryts av att hennes mobil ringer.
Hon kollar ner på telefonen och kollar sedan på oss igen.
- Förlåt, jag måste ta detta, men tänk lite på den här saken, det är som ett vid sidan av jobb! säger hon och reser sig sedan om och går ut.
Jag snurrar mig hastigt om på stolen och Bea ställer sig upp.
- Seriöst?! Fick vi precis erbjudande om att bli modeller?! frågar hon och kollar chockat på mig.
- Ja, tydligen. Svarar jag och skrattar.
Bea kollar på mig och börjar skratta hon med sedan.
Jag slänger en snabb blick på klockan bakom Bea's huvud och ser att den redan är 16.03.
- Oj shit, vi har redan slutat, säger jag och stänger ner datorn. "När skulle vi träffa killarna?".
- Runt fem tiden typ, svarar Bea och vi går ut ur mitt kontor.
Jag drar med mig extra väskan där jag packat ned alla mina kläder och sov saker.
- Okej, då får vi skynda oss lite. Zayn skickade adressen till mig också, så du vet att jag har den! säger jag.
- Vad bra, vänta lite jag ska bara hämta min jacka och min väska, ropar Bea samtidigt som hon springer iväg bort mot sitt rum.
Jag stannar.
Bea kommer snabbt tillbaka springandes igen med både väskan och jackan hängandes på armen och vi går ut på gatan för att vinka till oss en taxi.
Taxin svänger in i ett villa område och jag kollar lite extra noggrant ut ur fönstret.
Bilen svänger åt höger och stannar utanför ett vitt fint hus.
Både jag och Bea kliver ut ur bilen och jag betalar taxi chauffören.
Han tackar och kör sedan snabbt därifrån.
- Säker på att detta är rätt hus, För varken Zayn eller Harry är här? frågar Bea och kollar mot mig.
- Jag vet inte, jag ska kolla, säger jag och droppar ner väskan på marken bredvid oss och slänger jackan ovanpå.
Bea gör detsamma.
Jag drar upp mobilen och går några steg fram mot huset för att kolla om det står någon hus nummer vid ytterdörren.
Det gör det inte så jag stannar där jag står, det vill säga ganska nära huset.
Jag ska precis ringa Zayn då jag ser både han och Harry komma gående från baksidan.
De kommer närmare jag och ler stort.

Zayn's Perspektiv:

Jag ser hur hon tar ner mobilen från örat och ler mot oss.
Jag vänder mig om mot Harry som nickar och samtidigt tar vi båda två upp varsin vattenpistol fyllda med färg.
Både Amilia's och Bea's glada leenden försvinner på några sekunder.
- Omg, NO! ropar Amilia och håller händerna framför sig för att skydda sig.
Jag skrattar och springer fram mot henne medans Harry springer fram mot Bea som sprungit ut på gatan.
- Dare not shoot it at me! säger hon och backar några meter bak.
Jag skrattar och skjuter samtidigt massor av färg på henne.
Hon skriker till men börjar sedan också skratta.
Hela hennes kläder är helt ner kletade med färg och likaså hennes hår.
Hon springer iväg mot baksidan och jag springer efter henne.
- You can not get away so easily babe! ropar jag och jag hör hur hon skrattar.
Hon stannar och vänder sig om.
- Please Zayn, You've already shoot color on me, no more now! säger hon medans jag går fram till henne.
Jag ler och släpper ner vatten pistolen på gräset.
- Okey my beutiful, säger jag och går fram för att pussa henne.
Hon ställer sig på tå för att nå upp till mig och jag kysser henne på munnen.
Hon kramar om mig och jag känner att färgen kletas av på mig. Hon börjar skratta och kramar om mig hårdare för att mer färg ska fastna på mina kläder.
- That was fun huh? säger jag och skrattar jag med.
Jag struntar i att hon är helt färgig och kramar om henne iallafall.
Vi hör hur Bea skriker och skrattar från framsidan.
- Come, let's go to them! säger jag och tar Amilia's hand.
______________________________________________________________________________________________
skrivet av Elina.
Vad tycker ni? Kommentera :)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Julia

Jätte bra, kolla min blogg http://onednoveller.blogspot.se/?m=1

2012-04-13 @ 10:48:45
URL: http://onednoveller.blogspot.se/?m=1
Postat av: Laura

Jätte bra:D

2012-04-14 @ 02:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0