WMYB del 29


Bea's perspektiv

Jag ser Harry och Zayn komma gående mot oss, de tittar på varandra och nickar.
Sedan tar de fram varsin vattenpistol och börjar springa mot oss. Jag släpper allt jag håller i händerna och springer ut på gatan. Jag hör hur Harry springer bakom mig. Jag vänder mig om och han stannar två meter framför mig.
- No Harry, please, säger jag och sakar på huvudet.
Men han bara skrattar. Han skjuter och istället för vatten kommer det massor av färg.
Jag skriker och jag kan höra hur Harry skrattar. Jag vänder mig om så han skjuter på min rygg och backar mot honom. När jag känner Harry krama mig bakifrån väner jag mig om.
Jag har färg verkligen överallt. Jag lägger min hand på Harry's kind, sedan kysser jag honom.
Jag håller Harry's hand som han har vattenpistolen i och tar den ur hans hand och backar snabbt två steg.
- Bea, säger han sakta. Men jag bara skrattar.
Harry börjar springa tillbaka till huset och jag sätter fart efter honom.
Jag kommer ikapp och siktar noga mot hans rygg.
Färg sprutar ut ur pistolen och jag skjuter tills all färg är slut.
Harry går fram till mig helt färgig och kletig.
Jag skrattar och han ser ganska så sur ut. När han står 3 centimeter ifrån mig ler han och lägger händerna på mina höfter och drar in mig i hans famn. Jag tittar upp och lägger händerna om hans nacke, han böjer sig fram och kysser mig.
- You are crazy, you know that, sa jag och tittade in i hans ögon.
Harry bara skrattar åt mig. Han lägger sig ner på marken och drar med mig över honom. Jag skrek till men sedan började jag skratta. Jag lägger mig bredvid honom och han hade armen om mig.
- What are you doing? hör jag Zayn säga bakom mig. Jag sätter mig snabbt upp och vänder mig om mot Zayn och Amilia som kommer gåendes mot oss hand i hand.
- How could you get so much color on you? säger Zayn sedan och tittar förvånat på Harry.
- Bea took the water gun from me... säger Harry och rycker på axlarna.
Jag tittar på Amilia och hon har också massor av färg på sig.
- Trevligt välkomnande vi fick, säger jag och nickar mot hennes ner färgade kläder.
- Haha, de här skall de få igen för, skrattar Amilia.
- Hey what are you saying? säger Harry.
- Nothing, säger jag och ler.
- No more swedish, säger han och tittar strängt på mig.
- Yeah, sure, säger jag utan att mena det.
Jag reser mig upp och Harry tar tag i min hand och jag drar upp honom.
- Should we go in so maybe we could take a shower? säger Harry.
- Yeah, that would be nice, säger jag och ler mot honom.
Harry tar min hand och vi går in i huset.
- Where is the shower, frågar jag och tittar mig omkring.
- We have two, Zayn can't you show were the one up stairs is for Amilia? fågar Harry och tittar på Zayn.
- Sure, come with me babe, säger han och ler mot Amilia.
De försvinner upp och jag står kvar med Harry.
- So where is the other shower? frågar jag.
Harry svarar inte utan istället lyfter han upp mig och bär mig in till ett sovrum.
- Hey, I really need a shower, säger jag. "And so do you" säger jag och skrattar åt hur han ser ut.
- That was what I was thinking, säger Harry och ler. Han går bort mot andra änden av rummet och öppnar en dörr till en toalett.
- You wanna take a shower with me? frågar han och går fram till mig.
Jag känner hur mitt hjärta slår i hundranittio, Herrugud, vågar jag det? Jag kan ju inte säga nej...
- Okay, säger jag och ler mot honom.
Harry ler och drar av sig sin tröja och han hjälper mig av med mitt linne. Harry tittar djupt in i mina ögon och jag är väldigt glad över att jag har färg över hela ansiktet så att han inte kan se hur röd jag är i ansiktet.
Han kysser mig och fingrar på min bh.
Dörren öppnas och och Zayn kommer in.
- Bea you have to... är det ända han hinner säga. "Oh my god, I'm so sorry" säger han och väder sig snabbt om.
Jag och Harry flyger ifrån varandra och jag drar snabbt på mig mitt linne igen och känner hur blodet pumpas upp till mitt huvud.
- Zayn, get out, and close the fucking door, säger Harry argt.
- Um, but Amilia needs to talk to Bea, she got a phone call and now the only thing she says is 'I need Bea'... säger Zayn.
- What? säger jag oroligt, "Where is she?" frågar jag.
- Come with me, säger Zayn och börjar gå ut mot trappan.
- I be right back, säger jag till Harry.
Jag springer upp för trappan och Zayn öppnar en dörr.
- Amilia, säger jag föriktigt. Jag hör henne snyfta och jag går in.
Hon sitter på toalett locket men händerna för ansiktet.
Jag går snabbt fram till henne och sjunker ner bredvid henne.
- Vad har hänt? frågar jag och tar hennes hand.
- Min mamma ringde... snyftar hon.
- Ja... säger jag.
- Och hon sa... sedan brister hennes röst och hon börjar gråta.
- Men gumman, säger jag hjälplöst, jag har altid varit fruktansvärt dålig på att trösta andra folk.
- Du kanske skall sätta dig upp och ta ett glas vatten och försöka berätta igen? frågar jag och går mot handfatet och fyller ett glas som står där.
Jag går tillbaka till henne och hon sätter sig upp. Hon tar imot glaset och dricker sakta.
- Min farfar... dog för en timme sedan han hade cancer, säger hon efter en stund.
Min hjärna blir helt tom. Orden hon hade sagt hägde kvar i rummet och jag kunde höra dem eka i mina öron.
Jag vet att Amilia och hennes farfar hade varit jätte nära varandra och hon älskade verkligen honom.
Jag kännde hur mina ögon fylldes av tårar och jag försökte blinka bort dem så gott jag kunde.
- Nej, var det ända jag fick fram. Amilia tittade upp på mig. "Jag är så ledsen" säger jag och kramar henne.
- Bea, säger Amilia tyst eftersom hon är precis bredvid mitt öra.
- Ja, viskar jag.
- Jag måste till Sverige så snart som möjligt...
- Och jag följer med dig, lade jag till.
- Vill du det? säger hon och tittar på mig för att se in i mina ögon om jag verkligen mena det.
- Ja, jag kan gå och prata med Zayn och Harry och sedan bokar jag det senaste planet till Svergie och så åker vi.
Amilia tittar på mig länge och sedan nickar hon.
- Tack så mycket, du är verkligen den bästa kompisen man kan ha, säger hon och pressar fram ett leende mellan tårarna.
Jag nickar och ler svagt tillbaka.
Harry's perspektiv

Bea hade berättat allt för mig och Zayn. Och nu sitter hon i soffan helt slut.
Hon hade pratat med Amilia i kanske en halv timme om inte mera. Sedan kom hon ut och jag såg på henne att något var fel. Zayn hade sprungit in till Amilia direkt efter att Bea hade berättat allt. Sedan hade Bea ring massor av telefon samtal om flygresor och ledigheter från jobbet. Jag tror även att hon ringde hem för hon pratade svenska en bra stund.
Zayn och jag hade pratat om att följa med dem till sverige men när Zayn hade ringt och berättat läget hade det slutat med att Zayn hade skrikit att han inte brydde sig om vi hade en spelning på torsdag och han bara ville följa med Amilia och Bea till Sverige sedan hade han slängt på luren.
Jag hade ringt tillbaka och försökte prata om läget så lungt som möjligt men det var helt omöjligt att försöka övertala dem.
Bea hade dushat på tre sekunder jag hann knappt blikna och så var hon ute igen fullfärd med att ringa telefon samtal. Sedan hade hon pratat med Amilia igen och övertalat henne att hon måste ta en dusch.
Sedan hade hennes telefon ringt och då var det något med hennes och Amilias jobb.
För de skulle tydligen ha en runway som krockade samtidigt som när de var i Sverige. Men till slut efter att Bea hade säkert pratat med fem olika personer fixade så två andra personer kunde hoppa in för dem så de kunde åka till Sverige.
Och nu är klockan runt tio  och Bea sätter sig ner i soffan och pustat ut.
- Harry I'm so sorry, but tomorrow morning I and Amilia have to go back to London to catch our flight to Sweden, säger hon.
- Yeah, I know... säger jag och sätter mig bredvid henne. Hon lutar sitt huvud mot min axel.
- I am going to miss you, säger hon med gråten i halsen.
- Babe... don't cry, säger jag och lägger armen om henne.
- I'm gonna miss you too, säger jag sedan.

Dundundunduuuun... nu händer det lite grejer!
Vad tycker ni?
Glöm inte att kommentera för då får ni nästa del!
Skrivet av - Tyra :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ni/du är grymma på att skriva!!

Skriv skriv skriv!!!!

2012-04-15 @ 23:12:52
Postat av: Anonym

Och jag som väntade på stunden tills de skulle duscha tsm.. men nehe..

Men ni skriver jätte bra :)

2012-04-15 @ 23:21:34
Postat av: Laura

Oj :)

Jätte bra :)

2012-04-15 @ 23:22:11
Postat av: Anonym

när kommer nästa del?!?!!?

2012-09-22 @ 20:29:45
Postat av: Anonym

sorry kollade fel

2012-09-22 @ 20:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0